Hlavní navigace

Studentskou cenu VUT má aplikace Discyo. Pozná, jaký film či podcast se vám bude líbit

7. 12. 2020

Sdílet

Aplikace Discyo Autor: Vysoké učení technické v Brně

Vítězem prvního ročníku Ceny podnikavosti studenta Vysokého učení technického v Brně (VUT) získala aplikace Discyo. Nástroj, za kterým stojí čtveřice studentů Fakulty informačních technologií, dokáže na základě dosavadních preferencí odhadnout, jaké filmy, podcasty nebo počítačové hry se budou uživatelům líbit. Brněnská technika o tom informovala v tiskové zprávě

Aplikace podle studentů využívá algoritmus k tomu, aby na základě předešlých preferencí odhadla, jaký další obsah se bude uživatelům líbit. „Pokud se někomu například líbil film Iron Man, může mu aplikace doporučit např. podcast s jeho hlavním hereckým představitelem,“ říká zástupce týmu studentů Petr Buchal


Autor: Discyo

Discyo není vázána na konkrétní službu, obsah dokáže hledat napříč platformami a uživatel dostane od aplikace navíc tip, který poskytovatel nabízí nejvíc obsahu v souladu s jeho osobními preferencemi. Data zatím aplikace sbírá „ručně,“ uživatel musí sám zadat, co se mu v poslední době líbilo. Proces ale údajně nezabere více než minutu a do budoucna autoři počítají i s propojením na data Facebooku nebo Spotify.

Aplikaci zatím otestovalo jen pár desítek uživatelů. Od ledna bude dostupná široké veřejnosti přes Google Play nebo AppStore. Pro začátek bude Discyo nabízet tipy na filmy, seriály nebo podcasty. Do budoucna ale autoři počítají také s nabídkou počítačových her nebo s možností vybrat obsah pro více uživatelů. 

Studentský podnikatelský nápad vznikl ve spolupráci s univerzitním programem Pojď podnikat!, ve kterém jsou zapojeni lektoři z Jihomoravského inovačního centra. Studenti v příští roce plánují aplikaci Discyo představit i na virtuálním veletrhu Innovation Leaders Summit, který pořádá japonské město Tokio. 

Tým kolem aplikace Discyo obdržel rozjezd svého podnikání od VUT přes 130 tisíc korun. Celkem si výherci rozdělili 400 tisíc korun. V soutěži uspěly také aplikace IParcely, která na jednom místě hromadí veřejně dostupné informace o realitách nebo web o entofagii Entoway, který popularizuje využití hmyzu jako potraviny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 12. 2020 1:36

    bez přezdívky

    ... a milion a x-tý startup, co se na jednu stranu snaží přesvědčit okolí o svém "neokoukaném, inovativním, třeba i kreativním" nápadu.. ale zase tuctově spadne (z hlediska marketingu) mezi tu neskutečnou další svoloč, co pokaždé má nepochopitelné nutkání pokaždé svůj podnik / firmu pojmenovat tak, aby končila na -O .. Flatio, Discyo .. a dál už ani nebudu pátrat..

    to byl takový problém se "vymezit" i na tomto marketingovém trhu ze zprofanovaného -O na konci a dát tomu jménu třeba discyee? ("discyeah") .. no škoda mluvit. Osobně se mi otevírá tzv. kudla v kapse, když vidím tyto případy - jak se ti "nováčci" snaží všechny přesvědčit, že oni mají novou myšlenku a jak jsou super.. a pak se ukáže, že jejich marketingu je totálně pozadu (viz to -O"¨).. už to ani není vůbec nijak cool, mít podobně znějící název. Ale to ze mě možná mluví pracovní zaměření.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).