Hlavní navigace

Čínská kola ofo zakořeňují v regionu. Do Prahy hledají šéfa, centrálu staví v Polsku

Jan Sedlák

Čínská služba pro sdílení kol ofo začíná ve střední a východní Evropě více zapouštět kořeny. Firma v současné době hledá v Praze člověka na pozici City Lead, který má rozvíjet zdejší aktivity. Další pozice se otevírají také v Polsku a Maďarsku.

Očipovaná žlutá kola vstoupila do Prahy v polovině října letošního roku. Na konci listopadu podle oficiálních údajů zde firma odbavila tisíce jízd. Prozatím nicméně jde o pilotní provoz zdarma. Ofo chce k současným 300 kolům v budoucnu přidat další (včetně elektrokol) a také se rozrůst z Holešovic a Letné do dalších pražských čtvrtí.

Nová vedoucí pozice v Praze má přímo spolupracovat s regionálním vedením, pracovat na lokálních strategiích, vylepšovat služby, dělat lokální marketingové aktivity a navazovat zdejší partnerství a tak dále.

Pozici City Lead chtějí Číňané obsadit také ve Varšavě a v Budapešti. V Polsku jsou ale plány ještě o něco širší a firma zde evidentně chce stavět regionální aktivity. Vzniká zde například pozice šéfa pro centrální zásobování (včetně spolupráce s lokálními výrobci), pracovníka pro spolupráci s veřejnou správou nebo pozice pro člověka věnujícího se práci s daty a optimalizaci.

Ofo se do Prahy dostalo skrze Jakuba Ditricha z ekolo.cz. Firma rozjíždí globální expanzi. Na investicích už vybrala 1,3 miliardy dolarů a zakládáním poboček v jednotlivých metropolích se snaží cenu potvrdit a zabrat trh. Minulý týden ofo vstoupilo do Paříže a Francie je tak dvacátou zemí, kde podnik působí. V Číně jsou žlutá kola všude, společně s konkurenčním Mobike.

V Praze a případně dalších českých městech má ofo silnou konkurenci v podobě služby Rekola. Do nich v loňském roce investoval Spread Capital Ondřeje Fryce. Růžová kola mají výhodu třeba v tom, že jsou lokální, mají věrné zákazníky a umí pracovat se zdejším publikem.

Našli jste v článku chybu?