ČTÚ: Všechny přijaté stížnosti na rušení DVB-T2 vysílání byly neoprávněné

31. 1. 2019

Sdílet

Na dnešním semináři o přechodu na DVB-T2, který pořádala společnost Digital Broadcasting, upřesnil Jaromír Javůrek z odboru kontroly a ochrany spotřebitele Českého telekomunikačního úřadu počet diváckých stížností na rušení televizního DVB-T2 signálu. První dvě přechodové DVB-T2 sítě s číselným označením 11 a 12 spustily České Radiokomunikace 1. března 2017, třetí přechodovou síť 13 pak provozuje právě Digital Broadcasting.

Za méně než dva roky obdržel Český telekomunikační úřad 67 podnětů k šetření na rušení DVB-T2 příjmu. K dnešnímu dni bylo uzavřeno 58 případů a žádný z nich nebyl vyhodnocen jako oprávněný, zdůraznil Javůrek. V 36 případech se jednalo o závadu na vlastním zařízení stěžovatele, v sedmi případech byl na vině nedostatečný signál a patnáct stížností bylo stornováno jejich autory.

Uvedený poměr odpovídá mým dlouholetým zkušenostem z praxe, které se věnuji padesát let, kdy u stížností na rušení televizního příjmu byla zhruba v polovině případů vina na straně diváka, dodal Javůrek. Divák není v případě televizního vysílání vnímán ze zákona jako spotřebitel, podléhá zákonu o rozhlasovém a televizním vysílání.

Český telekomunikační úřad předpokládá, že k zajištění vzájemné kompatibility provozu LTE 700 a 800 MHz a příjmu digitálního televizního vysílání postačí u postižených diváků výměna stávajících filtrů, případně jejich aplikace. V každém případě by LTE terminál neměl být umístěn v blízkosti televizního přijímače.

Aktuálně ČTÚ připravuje podmínky pro vypsání aukce na kmitočty uvolněné přechodem na DVB-T2 standard, v každém případě ale bude jejich součástí dvouměsíční zkušební provoz na odrušení. V podmínkách aukce bude též informační povinnost LTE operátorů vůči divákům a místním samosprávám. Aukce by měla být vypsána ještě během letošního roku.

Podrobnou reportáž z celého workshopu společnosti Digital Broadcasting o přechodu na DVB-T2 přinese servere DigiZone v pondělí 4. února.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).