Hlavní navigace

DAB rádio využívá už přes 10 procent posluchačů

5. 8. 2021

Sdílet

DAB+ digitální vysílání Českého rozhlasu Autor: Český rozhlas
Jiří Chum a Dalibor Gondík

Nejtypičtějším zařízením, na němž Češi poslouchají rozhlasové stanice, jsou stále klasické analogové přijímače v domácnostech, kancelářích nebo automobilech. Podle aktuálních výsledků průzkumu Radioprojekt si touto formou pouští rádio 91,5 procenta dotázaných.

Oproti minulým výsledkům vzrostlo zastoupení těch, kteří poslouchají rádia přes počítač. Zatímco v Radioprojektu za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021 se k této formě poslechu hlásilo 13,4 procenta respondentů, v aktuální vlně jich bylo už 17,6 procenta. Zhruba 16 procent dotázaných uvedlo, že rozhlasové stanice poslouchají také na mobilu. 

Narostl také počet lidí, kteří v průzkumu uvedli, že používají DAB přijímače. Takových respondentů bylo 10,6 procenta (nárůst o 3,4 procentního bodu oproti předchozímu období). Shodné množství lidí uvedlo, že si zapínají rozhlasové stanice na televizoru. Například stanice Českého rozhlasu vysílají v DVB-T2 multiplexu České televize.

Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na trhu zůstává veřejnoprávní Radiožurnál. Alespoň jednou týdně si ho zapne 1,7 milionu lidí. Na druhém místě je Rádio Impuls (1,6 milionu posluchačů týdně), třetí je Evropa 2 (1,4 milionu posluchačů týdně). Významně si polepšila publicistická stanice Český rozhlas Plus, ta každý týden oslovuje 231 tisíc lidí.

Pořadí nejposlouchanějších stanic je stejné i v denních datech. První Radiožurnál si zapíná 900 tisíc lidí denně, následuje Rádio Impuls se 759 tisíci posluchačů a Evropa 2 se 625 tisíci posluchačů.

Kompletní data a grafy si můžete prohlédnout v přiložené galerii.

Sběr dat pro aktuální vlnu Radioprojektu probíhal v 1. a 2. čtvrtletí 2021, zúčastnilo se celkem 15 262 respondentů ve věkovém rozmezí 12–84 let. Realizátorem průzkumu jsou agentury Median, STEM/MARK a Nielsen Admosphere.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).