Hlavní navigace

Deník N: Management Zásilkovny podle zaměstnanců tajil případy koronaviru na pracovišti

Sdílet

Ondřej Novák 4. 3. 2021

Přepravní služba Zásilkovna, která patří do skupiny Packeta, podle Deníku N tajila případy nákazy koronavirem mezi zaměstnanci a nekontrolovala v kancelářích dodržování protiepidemiologických opatření. Zásilkovna obvinění odmítá.

Deník N se odkazuje na facebookový status Petry Žižkové, zaměstnankyně královéhradeckého zákaznického centra Zásilkovny. Ta si veřejně stěžovala, že zaměstnanci museli být v uplynulých týdnech v kanceláři, i když dříve mohli jít na home office, a že v kancelářích nebyly dodržovány bezpečné rozestupy. Vedení centra podle Žižkové navíc nevynucovalo nošení roušek na pracovišti. Její zkušenosti deníku potvrdili i další zaměstnanci kanceláře.

„Není pravda, že by vedení zákaznického servisu v Hradci Králové záměrně nevynucovalo bezpečnostní opatření proti šíření onemocnění COVID-19. Kategoricky odmítáme, že by vedení zákaznického servisu nutilo zaměstnance chodit do práce, pokud byli ve styku s pozitivní osobou nebo pokud měli příznaky nákazy. Tato tvrzení jsou nepravdivá a difamující,“ komentoval pro Lupu článek z Deníku N mluvčí Packety Kamil Chalupa.

Pravdivé podle něj není ani tvrzení Deníku N, že management nekontroloval dodržování opatření. „Tvrzení o záměrném nevynucování opatření je ostatně v přímém rozporu se zprávou zaměstnankyně (která potvrzuje, že vedoucí zaměstnanec prováděl kontroly a nošení roušek vyžadoval) na jejíž tvrzení se stávající dotazy a novinové články odkazují,“ dodává.

Chalupa nesouhlasí ani s tím, že by na pracovištích nebyla dodržována opatření, protože zaměstnanci dostali ochranné štíty, roušky, nákrčníky i dezinfekci a zaměstnancům je, pokud to práce dovolí, údajně umožněna práce z domova.

„Zveřejněné informace samozřejmě dále detailně prověřujeme, pokud se potvrdí individuální selhání, vyvodíme důsledky. Avšak již delší dobu jsme věděli o strachu z nákazy u konkrétní zaměstnankyně, od níž pocházejí tyto informace,“ říká Chalupa.

Od začátku pandemie se koronavirem nakazilo zhruba 10 % zaměstnanců Zásilkovny. Firma ale prý nemá informace o tom, že by došlo k přenosu nákazy přímo na královéhradeckém pracovišti.

Našli jste v článku chybu?
  • 5. 3. 2021 0:27

    bez přezdívky

    Tak ono hlavně je vidět, že Zásilkovna si vzala velké sousto a už se z ní pomalu stává jakýsi mix pošty a PPL.
    Spousta externích dopravců s roztřískanými dodávkami, ale když to svezou a rozvezou, proč ne.
    Ale mizerná zákaznická podpora, která nestíhá odbavovat reklamace a hlavně se reklamace neuznávají nebo jsou nastaveny takové podmínky a dokládání dokladů, že se většina firem na to vykašle - Zásilkovna tvrdila, jak je jiná, lepší, ale v reklamacích je asi nejhorší. U soukromých odesílatelů zase nevrací peníze, když zásilka není nakonec podána v limitu ač mají chodit zpět automaticky a zákaznický servis opět to neřeší.
    Chaos ve výdejních místech, kdy kolikrát velká část nejde ani zadat třeba z mobilu, ale z webové administrace ano.
    Nesmyslné pokuty za každý drobný nedostatek (např. přetáhnutí hmotnosti o pár gramů).
    Samostatná kapitola je přístup k výdejním místům, tam by taky někteří mohli vyprávět, není pak divu, že velká část míst odpadá, protože se jim to prostě za ty 4 Kč absolutně nevyplatí.

    Možná by paní Kijonková měla "trošku" ubrat na bombastickém PR a navážení se do konkurence (bez ohledu na to, že pošta v posledních měsících je také docela tragédie) a trošku to stabilizovat.

    A to, že se někde v kanclech neřeší roušky apod., to je obecný problém velké části firem a nejen komerčních. Třeba pošťačka v důchodovém věku, ve styku denně s desítkami lidí, se kterými komunikuje, za minulý týden 3x bez roušky předávala zásilku (uvnitř). Za přepážkama na půl žerdi. Neříkám že to považuju za nějaký mega problém, ale tohle je všude.