Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě DPD už nepřijímá nové zákazníky a omezila platbu v hotovosti i změny termínu doručení [AKTUALIZACE] od PetrM - Chjo, zase tyhle vánoční problémy. Přepravci jsou zaskočení,...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2017 6:17

    PetrM (neregistrovaný)

    Chjo, zase tyhle vánoční problémy. Přepravci jsou zaskočení, že si lidi na vánoce dávají dárky a brečí, že nestíhají...

    Přitom to je jenom o nastavení chodu firmy:
    1) Firma musí zvládnout průměrný počet zakázek na kapacitě cca 70-80%. Musí mít rezervu na pokrytí událostí, jako je Valentýn, mimořádný výprodej velkýho e-shopu, dovolený nebo uvedení exkluzivního výrobku ne trh. Pokud i v lednu, když jsou lidi bez peněz po svátcích, honí přesčasy, nemá šanci ustát jakýkoliv výkyv poptávky směrem nahoru.
    2) Lidem se musí vyplatit tam pracovat i bez příplatků za přesčas, jinak utečou jinam. Vím, stojí to peníze, ale do nádrže taky lejou vodu, protože je levnější než nafta? Jsou to prostě náklady, který se musí rozpustit v ceně služby.
    3) V situaci nad 100% požádat zaměstnance o přesčas. S tím, že bude zaplacený a budou na to vázaný benefity - "v prosinci budeš zanedbávat rodinu kvůli přesčasům, ale příplatky za přesčas dostaneš jako zálohu, abys mohl včas koupit dárky a s rodinou se stmelíte týden v ledu na firemní chatě v Krkonoších". Ono je totiž blbý mít víc tržeb, nahrabat si z nich a zaměstnancům nechat jenom špatně proplacený přesčasy. Ať z toho profituje celá firma.
    4) Na třídění v depu se dá vzít brigádník nebo sezónní pracovník, aby to nemusel řešit řidič. Něco to stojí, ale je to levnější než leasing na auto, který bude stát 11 měsíců v garáži.
    5) Pokud nejsou lidi na přesčas, je krajním opatřením ho nařídit. Ale je přinejmenším dobrým gestem, když se k vyřizování zakázek po telefonu přidá aspoň na pár hodin i nejvyšší vedení, co jinak má ve dvě padla a jde si na svařáček.

    Jenomže tohle je u nás sci-fi....

  • 7. 12. 2017 12:03

    Noname (neregistrovaný)

    Protoze by prisli o klienty a az spicka skonci tak by zkrachovali? Pokud nejaky eshop prestane byt schopen rozumne dodavat zbozi (protoze vanoce) tak na nem prestanu nakopuvat a to navzdy.

  • 7. 12. 2017 14:34

    PetrM (neregistrovaný)

    Proto, že je to jejich práce?

    Byl jsi někdy v Lidlu? Mají tam třeba 10 pokladen, ale dvě jsou otevřený. Když je fronta moc dlouhá, ozve se hlášení, že otevírají třetí pokladnu a přiběhne pracovník, který v zady vybaloval konzervy, otevře kasu,... a fronty se rozdělí.

    Tady je to třeba o plánování režií. Mimo špičku můžou hodit auto na údržbu do servisu, zaměstnanci můžou absolvovat školení (BOZP,...), vybírat dovolený,... To je ta 20% rezerva. Když je špička, tak dělá, co může.

    A dalších 50% rezerva je v přesčasech, pokud zaměstnavatel není debil a tu rezervu nevystřílí na normální provoz.

  • 8. 12. 2017 1:09

    ... (neregistrovaný)

    Tak to už je dávno v podstatě. Třeba uprostřed většího města nemá už dneska moc smysl běžné zboží z eshopu objednávat vůbec, pokud se bavíme o celkové ceně. Levnější, rychlejší a často pohodlnější (paradoxně) je skočit si to koupit do obchodu. Ovšem mimo větší města, kde to zboží neseženu, si holt připlatím, protože se mi nevyplatí časově minimálně jezdit někam autobusem pro věci za pár stovek. A podívejte se ne velké eshopy, nemají lenvějšího prakticky nic než kamenné prodejny, často i dražší

  • 7. 12. 2017 23:20

    Petr (neregistrovaný)

    pak se u mensich objednavek stane casto eshop + postovne drazsi nez offline nakup.

  • 9. 12. 2017 22:33

    Peek (neregistrovaný)

    To je vždycky krása když si to někdo představuje jako Hurvínek válku :D ona ta spedice není tak funny jak vypada

  • 7. 12. 2017 7:52

    dino

    Z jakého důvodu musí mít firma rezervu pro pokrytí mimořádných událostí? Pokud má určitou kapacitu na běžný provoz a ten generuje zisk, jenž majitelům stačí, proč by se měli trápit nějakými špičkami? Proč by měli tačit zaměstnance do přesčasů? Soukromé podnikání přece není nějaká shora garantovaná služba, nemusím obsloužit všechny zákazníky jen proto, že mají o mou službu zrovna zájem. Co je špatného na přístupu "Poskytnu kvalitní službu objemů zákazníků, na nějž mám kapacity, a ostatní ať to zkusí jinde."?

  • 7. 12. 2017 18:54

    Tola (neregistrovaný)

    A kdo ty zaměstnance co nepracují bude platit? Ty budeš nakupovat v eshopu kde je poštovné 200-250kc? Já teda ne....

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).