Hlavní navigace

Google opět loni v Česku odvedl mizivou daň z příjmu, miliardy tečou přes Irsko

20. 12. 2023

Sdílet

Google Autor: Jan Sedlák

Google v roce 2022 opět v Česku odvedl mizivou daň z příjmu, konkrétně 12,6 milionu korun. Je to o zhruba dva miliony více než rok předtím. Firma za posledních deset let odvedla kolem osmdesáti milionů. Vyplývá to z údajů z výroční zprávy společnosti Google Czech Republic, s.r.o.

Český Google loni vykázal tržby přes 581 milionů se ziskem před zdaněním 53 milionů. Reálné příjmy společnosti z našeho trhu ovšem jdou do vysokých miliard, tečou ovšem přes centrálu v Irsku. Česká pobočka jí poskytuje marketingové a podpůrné služby, zaměřuje se na Google Cloud a řeší lokalizaci produktů a komunikaci s vývojáři.

YouTube zaplavuje další vlna podvodných reklam. Google je nesmaže, ani když je nahlásíte Přečtěte si také:

YouTube zaplavuje další vlna podvodných reklam. Google je nesmaže, ani když je nahlásíte

Google už v minulosti uvedl, že by přivítal změnu mezinárodních daňových zvyklostí. Firma platí asi 80 procent daně z příjmu právnických osob v domovských USA. Mezinárodní daňové smlouvy podle Googlu historicky přisuzují menší část zisků zemím, kde se výrobky a služby spotřebovávají, a většinu daňových příjmů nechávají domovským zemím.

„Dlouhodobě podporujeme snahy o aktualizaci mezinárodních daňových pravidel s cílem dosáhnout systému, v němž se více práv na zdanění přesouvá do zemí, kde se výrobky a služby spotřebovávají. Vývoz z USA včetně řady technologií by tak mohl být zatížen vyšší daní z příjmu v zahraničí, zatímco zahraniční společnosti vyvážející do USA by platily více do americké státní pokladny,“ uvedl Karan Bhatia, viceprezident Googlu pro regulaci a vládní záležitosti.

TIP: Jaké daně z příjmu platil Google v ČR za rok 2021, 2020, 2019, 2018.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).