Francouzský antimonopolní úřad L’Autorité de la concurrence oznámil výsledky vyšetřování možného zneužívání dominance Googlu v systémech pro programatické nakupování reklamního prostoru. Firma souhlasila se zaplacením pokuty ve výši 220 milionů eur (v přepočtu přes 5,5 miliardy Kč) a oznámila, že také změní fungování svého systému Google Ad Manager.
Francouzský úřad řekl, že Google zneužil svou dominantní pozici na trhu reklamních systémů tím, že jeho Google Ad Manager zvýhodňoval vlastní SSP platformu AdX před konkurenčními službami. Google podle úřadu své platformě poskytoval exkluzivní data, například údaje o cenách vítězných nabídek.
Google podle úřadu zjištění nepopřel a požádal úřad o vyrovnání. Kromě pokuty také firma oznámila, že změní fungování své platformy tak, aby všichni účastnící aukce reklamního prostoru dostávali stejná data.
Změny bude firma nejprve několik měsíců testovat než ji nasadí do ostrého provozu.