Čínský telekomunikační gigant Huawei podle dat analytické společnosti Canalys v Evropě meziročně za druhé čtvrtletí prodal o 17 % chytrých telefonů méně, celkově se tak v prodejích propadl až na čtvrté místo.
Největší rival společnosti, jihokorejský Samsung, zaznamenal ještě ostřejší propad prodejů – o 31 %, přesto se mu ale podařilo v Evropě udržet pozici tržní jedničky. Prodeje telefonů v Evropě během koronavirové situace naopak výrazně posílil Apple (nárůst o 42 %) a čínská značka Xiaomi, která se díky rapidnímu nárůstu o neuvěřitelných 65 % také dostala před Huawei. Na pátém místě skončila finská značka HDM (vyrábí telefony Nokia), také u ní ale došlo k poklesu prodejů a to o 12 %
Pokud jde o rozdělení tržního podílu, tak Samsungu patřilo 30 % trhu, Apple si ukousl 21 %, Xiaomi 17 %, Huawei také 17 % a HDM 2 %.
Neznamená to nicméně nutně, že by čínská společnost během koronavirové krize nějak výrazně strádala. Data Canalys o globální trhu naopak potvrzují, že se Huawei v druhém čtvrtletí stala největším výrobcem chytrých telefonů vůbec. Hodně přitom společnosti pomohla loajalita zákazníků na domácím čínském trhu.