Hlavní navigace

Lidi půjčují firmám přes internet. Nafirmy.cz od tvůrců Zonky získaly miliony od J&T

19. 4. 2021

Sdílet

Martin Pejša, Creative Dock Autor: Creative Dock

J&T Banka za šest milionů korun získala jedenáctiprocentní podíl ve službě Nafirmy.cz, kterou provozuje firma Creative Dock Finance, součást vývojářů Creative Dock.

Nafirmy.cz se soustředí na zprostředkování půjček mezi malými a středními firmami a lidmi, kteří chtějí zúročit svůj vklad. Creative Dock zde využívá zkušenosti ze svého dřívějšího projektu Zonky.cz, dnes součásti Benxy (Air Bank) ve skupině PPF.

Nafirmy.cz má vlastní skóringový model a půjčuje i těm, kteří nedosáhnou na tradiční půjčku od bank. Posuzuje se i renomé v digitálním světě a další faktory. Projekt má na jištění půjček na svém tržišti k dispozici stovky milionů korun.

“Scoringový model nespoléhá pouze na tradiční metriky, jako je účetní minulost žadatele, ale předpovídá jeho výkonnost i s ohledem na jeho obor podnikání a renomé na internetu. Díky softwaru, na kterém se podílely špičky v oboru v čele odborníkem na zpracování dat, pravděpodobnost a matematickou statistiku, pedagogem a exšéfem risku Home Creditu Pavlem Charamzou, tak na půjčku dosáhnou i firmy, které u tradičních bank neobstojí, byť jsou zdravé,” uvádí společnost.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 4. 2021 17:48

    Jiří

    Podíval jsem se na jejich stránky. Jednak tam teď nemají pro investory žádnou nabídku, jednak stejně jako Zonky používají úroky ve tvaru 4,99 % apod., což mi přijde jako dělání z lidí hlupáky. To nemohou napsat rovnou 5 %? Je zajímavé, že Bondster (kam jsem v současnosti přešel se svými aktivitami od Zonky) uvádí podstatně solidněji úroky ve výši 10 %, 16 % apod. Bez těch přihlouplých setinek.

  • 20. 4. 2021 9:35

    defectus

    V článku mohli rovnou napsat, že svůj scoring upravili tak, aby na úvěr dosáhli i méně bonitní firmy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).