Tuzemská taxiaplikace Liftago se chce pustit do dalšího investorského a expanzivního dobrodružství. Po Brně a Bratislavě by se rádo podívalo i do měst na západ od domovské Prahy.
Německo, Itálie a Francie – to jsou nakonec cíle startupu šéfovaném Jurajem Atlasem. Pomoci by jim měly podle Hospodářských novin peníze zahraničních investorů. A to i přesto, že původně plánovali jiný směr. „Bavíme se s investory, kteří mají zkušenosti s podobným byznysem. Koukáme už i za hranice. Budeme hledat “dvouleté peníze”, se kterými chceme hnout s expanzí od Polska směrem na jih až po Balkán,“ tvrdil ještě loni šéf firmy Juraj Atlas.
Investice Martina Hausenblase a Karla Janečka třeba i bývalého manažera ČEZu Vladimíra Schmalze tak „padly“ především na „cvičné“ expanze na Slovensko, marketing a reklamu.
Firma se letos pustila i do služeb pro firemní klientelu. „V současnosti na firemních jízdách rosteme o 40 až 50 procent meziměsíčně. To je daleko rychlejší růst v porovnání s růstem celkového počtu jízd,“ tvrdil před prázdninami v rozhovoru pro Lupa.cz spoluzakladatel Liftaga Ondřej Krátký.
Zatímco v tuzemsku Liftago svádí s konkurenčním Uberem celkem vyrovnanou bitvu, v zahraničí bude spíš až druhým nebo třetím hráčem v tamních metropolích. V Praze nejen černé taxíky Uberu zatím vyzkoušelo, podle šéfa Roba Khazama, přibližně čtvrt milionu lidí. Zároveň ale válčí s pražským magistrátem především kvůli své službě UberPop, se kterou jezdí lidé bez taxikářské licence.
Liftago sází jen na licencované taxikáře a ulovilo 300 tisíc pasažérů. Během posledních dvou let ale přibyla konkurence v podobě aplikací jako Taxify nebo Hopin.