Hlavní navigace

Liftagu a Uberu přibude konkurence. Ze Slovenska přijel HopIn

Jan Beránek

Slovenská taxikářská aplikace chce konkurovat cenou. Jinak ale moc novinek na scénu tuzemských taxikářských aplikací nepřináší.

Napřed Liftago, pak Uber a teď další nová taxi aplikace zkouší prorazit zatím na pražském trhu. Slovenský HopIn si úspěšně zakolíkoval domovskou Bratislavu, kde pro něj jezdí pětistovka řidičů, tedy celá čtvrtina taxikářů. „Polovina z nich už jezdí jen s naší aplikací, zbytek kombinuje aplikaci s jiným dispečinkem,“ tvrdí spoluzakladatel služby Martin Winkler.  

S tuzemskou konkurencí chce bojovat především cenou. „Maximální cena za kilometr je u nás dvacet korun,“ vysvětluje Winkler s tím, že na rozdíl od Liftaga nebo Uberu si od řidičů nebudou brát provize z jízdného, ale naopak pevné částky – patnáct korun za jednu jízdu a pětistovku měsíčně jako paušál. Pro srovnání, Liftago si bere třináct procent z jízdného a Uber kolem dvaceti. 

Na rozdíl od Liftaga a Uberu také HopIn vybírá uživatelům rovnou nejbližší taxík a zjednodušuje tak objednávku. „Není nutné ani zadávat cílovou stanici, to necháváme na klientovi s tím, že my si bereme od řidičů jen paušální poplatek za cestu,“ vysvětluje Winkler. 

„Do konce roku nebudeme našim řidičům nic účtovat,“ tvrdí Winkler s tím, že do roka chtějí v Praze překonat Bratislavská čísla. „V Bratislavě máme teď kolem sedmdesáti tisíc realizovaných objednávek měsíčně, v Praze bychom měli rádi do roka kolem stovky tisíc,“ dodává. Pro pražskou operaci založil Winkler a spol. dceřinou společnost Purpur CZ.

Praha, Brno, Ostrava

Hlavní konkurencí je pro slovenskou službu pražské Liftago. To hlásí měsíčně řádově desítky tisíc objednávek. „Aktivních řidičů máme přibližně pět set každý měsíc. Celkem máme zaregistrované přes dva tisíce taxiků,“ tvrdí Ondřej Krátký z Liftaga s tím, že by brzy rádi rozjeli aplikaci i v Brně. 

WT100

HopIn chce v Praze získat 500 až 600 řidičů do jednoho roka. Kromě Bratislavy funguje i v Košicích, ale podle Winklera jde víceméně o reklamní akci. „V menších městech mimo Bratislavu se službu provozovat moc nevyplatí, a proto tam aplikace jede pro řidiče zadarmo. V Česku bychom rádi v případě úspěchu v Praze zkusili i Brno a Ostravu,“ dodává. 

Další konkurencí je pro Slováky globální Uber, který ale zatím v Praze bojuje s nedostatkem řidičů. „Uber je podle nás úspěšnější ve městech, kde je mnohem dražší jízdné než je u nás nebo v Česku,“ komentuje Winkler s tím, že do vývoje aplikace investovali přibližně 250 tisíc eur. 

Našli jste v článku chybu?