Minulý týden se do Prahy pustil slovenský Hopin, teď expanduje pražské Liftago. To se po víc než roce ostrého provozu v hlavním městě rozšiřuje na jih Moravy. Startup má za sebou i krátký experiment v polském Krakově, který je ale zatím u ledu.
„V Brně začínáme s osmdesátkou řidičů napříč taxislužbami a budeme je postupně zapojovat a zlepšovat tak dostupnost taxi s tím, jak bude přibývat poptávka,“ říká spoluzakladatel startupu Juraj Atlas.
Podle Atlase jsou brněnští taxikáři v průměru o 30 % dražší než ti pražští. Přičítá to především nižší konkurenci, kterou právě chtějí ve městě svou aplikací zvýšit.
Liftago je první z trojice ambiciózních taxikářských aplikací, které se do Brna pouští. „V Praze máme přibližně pět set aktivních řidičů měsíčně. Celkem máme zaregistrováno přes dva tisíce taxiků,“ tvrdí Ondřej Krátký z Liftaga.
Globální Uber zatím se svou řidičskou flotilou v Praze bojuje. Přesto ale spustil kromě limuzínové služby Black i ridesharingový koncept Pop. Slovenský Hopin by chtěl Brno a Ostravu zkusit až podle toho, jak se mu bude dařit v Praze.
Kromě Brna i na Óčko
Liftago zkouší i další cesty, jak se dostat k novým uživatelům. Ve spolupráci s televizí Óčko připravil aplikaci Óčko Taxi, který běží v rámci HbbTV. Diváci tak mohou sledovat taxikáře rovnou na obrazovce.
Jde tak o první komerční aplikaci pro HbbTV. „Čísla HbbTV jsou nadmíru uspokojivá. Za posledních 9 měsíců monitorujeme 800 tisíc unikátních uživatelů, přes 17 a půl milionu zobrazených stránek a stále vzestupný trend,“ říká Lukáš Hnilička, technický ředitel Óčka s tím, že chtějí na nové technologii co nejrychleji vydělávat.