Taxikářské Liftago zahajuje expanzi. První na řadu přišlo Brno

20. 5. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Po experimentu v polském Krakově se Liftago pouští do ulic moravské metropole. Chce tam zvýšit konkurenci a snížit ceny. Zároveň hlásí i útok na televizní obrazovky v podobě HbbTV aplikace pro Óčko.

Minulý týden se do Prahy pustil slovenský Hopin, teď expanduje pražské Liftago. To se po víc než roce ostrého provozu v hlavním městě rozšiřuje na jih Moravy. Startup má za sebou i krátký experiment v polském Krakově, který je ale zatím u ledu. 

„V Brně začínáme s osmdesátkou řidičů napříč taxislužbami a budeme je postupně zapojovat a zlepšovat tak dostupnost taxi s tím, jak bude přibývat poptávka,“ říká spoluzakladatel startupu Juraj Atlas.

Podle Atlase jsou brněnští taxikáři v průměru o 30 % dražší než ti pražští. Přičítá to především nižší konkurenci, kterou právě chtějí ve městě svou aplikací zvýšit. 

Liftago je první z trojice ambiciózních taxikářských aplikací, které se do Brna pouští. „V Praze máme přibližně pět set aktivních řidičů měsíčně. Celkem máme zaregistrováno přes dva tisíce taxiků,“ tvrdí Ondřej Krátký z Liftaga.

Globální Uber zatím se svou řidičskou flotilou v Praze bojuje. Přesto ale spustil kromě limuzínové služby Black i ridesharingový koncept Pop. Slovenský Hopin by chtěl Brno a Ostravu zkusit až podle toho, jak se mu bude dařit v Praze. 

MM Influenceři

Kromě Brna i na Óčko

Liftago zkouší i další cesty, jak se dostat k novým uživatelům. Ve spolupráci s televizí Óčko připravil aplikaci Óčko Taxi, který běží v rámci HbbTV. Diváci tak mohou sledovat taxikáře rovnou na obrazovce.

Jde tak o první komerční aplikaci pro HbbTV. „Čísla HbbTV jsou nadmíru uspokojivá. Za posledních 9 měsíců monitorujeme 800 tisíc unikátních uživatelů, přes 17 a půl milionu zobrazených stránek a stále vzestupný trend,“ říká Lukáš Hnilička, technický ředitel Óčka s tím, že chtějí na nové technologii co nejrychleji vydělávat.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).