Hlavní navigace

Nova vyměnila svoje lidi v komisi na výběr provozovatele peoplemetrů

19. 9. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
19. 9. 2011

Tendr na nového provozovatele peoplemetrů, jejichž prostřednictvím se měří sledovanost českých televizí, nadále provází výrazné tlaky ze strany televize Nova. Provozovatel Novy, společnost CET 21, ještě před dnešním konečným hlasováním o vítězi soutěže vyměnil své dva zástupce ve výběrové komisi. Podle informací serveru DigiZone.cz se tak stalo poté, co oba hodlali hlasovat pro společnost Mediaresearch, která peoplemetry provozuje již nyní.

K TÉMATU: Nova odmítá, že by ovlivňovala tendr na nového provozovatele peoplemetrů

Nova podle serveru MediaGuru.cz ale s výběrem této společnosti nesouhlasí. Jeden její zástupce na členství ve výběrové komisi rezignoval, druhému – vedoucí výzkumného oddělení CET 21 Renatu Týmovou – ukončila pracovní poměr. S Renatou Týmovou byl s okamžitou platností rozvázán pracovní poměr, potvrdil serveru DigiZone.cz ředitel PR Novy Vladimír Mužík. Dodal, že pokud zaměstnanci Novy postupují v rozporu se zájmy zaměstnavatele, je takový postup logický. Popřel však, že by se původní členové výběrové komise za Novu rozhodli podpořit Mediaresearch.

ČTĚTE TAKÉ: Spor o peoplemetry je sporem o zachování pozice televize Nova

Nova už minulý pátek večer rozeslala médiím stanovisko, že pokud nebudou při výběru nového provozovatele peoplemetrů dodržena pravidla podle zadávací dokumentace, výsledek tendru napadne. Pokud výběrové řízení neproběhne v souladu se zadávací dokumentací a platnými právními předpisy, jsme připraveni jeho výsledek napadnout všemi dostupnými právními prostředky a podniknout veškeré kroky k tomu, aby byl proces peoplemetrového měření v České republice hodnověrný a nezpochybnitelný, uvedla.

NAPSALI JSME: O novém provozovateli peoplemetrů se rozhodne mezi dvěma agenturami

Jeden z členů Asociace televizních organizací (ATO), organizace, která je zadavatelem tendru i elektronického měření sledovanosti českých televizí, serveru DigiZone.cz řekl, že ze strany Novy byl v průběhu výběrového řízení vyvíjen nezvykle silný nátlak. Generální ředitel Novy Jan Andruško nejprve prosadil posunutí uzávěrky pro podávání přihlášek o 60 dní, protože prý někteří zájemci neměli dostatek času na zpracování, uvedl zdroj, který si nepřál být jmenován. Z pěti přihlášených společností formální požadavky ATO splnily jen dvě: Mediaresearch a TNS Aisa.

K VĚCI: Výběr nového provozovatele peoplemetrů se zdrží, ATO posunula uzávěrku

BRAND24

Pan Andruško měl od svých nadřízených nařízeno, že vyhrát má společnost AC Nielsen, která má rumunské majitele, řekl DigiZone.cz člen ATO, který si nepřál být jmenován. AC Nielsen ale do výběru provozovatele peoplemetrů neprošel. Ředitel PR Novy Vladimír Mužík údajný nátlak televize na výběrovou komisi odmítnul a informaci o prosazování agentury AC Nielsen nechtěl komentovat, protože podle něj jde o nepodloženou spekulaci. Přesto serveru DigiZone.cz zaslal odkaz na zápis firmy AC Nielsen v českém obchodním rejstříku, podle něhož agenturu vlastní firma ACNielsen Cyprus Limited se sídlem na Kypru.

Člen ATO, který je s výběrem nového provozovatele peoplemetrů obeznámen, serveru DigiZone.cz řekl, že zájmem Novy je probíhající tendr ukončit bez toho, aniž by byl vybrán vítěz. Televize Nova odmítla tuto informaci komentovat s odkazem na svoje páteční tiskové prohlášení. Výběrová komise ATO, která má rozhodnout o vítězi tendru, se schází dnes v 15 hodin.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).