Hlavní navigace

Nova zahájila leden propadem na 23,20%, Nova Cinema rekordem 6,17%

13. 1. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
13. 1. 2012

UVNITŘ GRAF A TABULKA Historickým propadem celodenního podílu na dospělém publiku zahájila rok 2012 televize Nova. V prvním lednovém týdnu vykázala vůbec nejhorší hodnoty od svého vzniku – 23,20 procenta. Naopak Nova Cinema vystoupala na historický rekord 6,17 procenta, ale její nárůst nedokázal vyrovnat ztráty mateřského kanálu. Na poklesu Novy se podepsala přestávka seriálů Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2, které tvoří společně s Televizními novinami hlavní programové pilíře nejsledovanější české televize.

Hlavní program Novy si oproti poslednímu prosincovému týdnu pohoršil o 1,64 procentního bodu na zmiňovanou hodnotu 23,20 procenta. Už v předminulém týdnu přitom šlo o nejhorší výsledek Novy v historii. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Nova oslovila v průměru 26,13 procenta dospělého publika. Opačný extrém vykázala Nova Cinema, která oslovila po celý rekordních 6,17 procenta dospělého publika. To je o 0,41 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time stanice mírně klesla na podíl 6,08 procenta.

Mírnému poklesu se minulý týden nevyhnula ani Prima family, která si tak vybírala „daň“ za přelaďování z původního programu Primy. Po celý den ji sledovalo v průměru 16,91 procenta dospělého publika, což bylo o 0,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Primu family to odsunulo až na třetí pozici ve sledovanosti za program ČT 1. V hlavním vysílacím čase si Prima family sice polepšila na průměrných 18,39 procenta, ale ani tak se jí nepodařilo Jedničku překonat a zůstala trojkou trhu.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Tematické kanály Primy ale stoupaly. Prima Cool si v celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 0,54 procentního bodu na hodnotu 3,56 procenta a v hlavním vysílacím čase si udržela nadprůměrný podíl 3,45 procenta. Prima love se blížila rekordním hodnotám ze začátku prosince. V celodenních číslech dosáhla podílu 1,64 procenta, což je o 0,45 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech Prima love zaujala v průměru 1,41 procenta dospělého publika.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Mimořádně se první lednový týden dařilo programům České televize. Tedy kromě ČT 1, která se sice udržela nad Primou family, v celodenním podílu na dospělém publiku si ale pohoršila o 2,40 procentního bodu na 17,64 procenta. Výrazně lépe se ČT 1 dařilo v prime time, kdy oslovila v průměru 22,06 procenta dospělého publika. Nadprůměrný podíl si v prvním lednovém týdnu udržela ČT 2, která si v celodenních číslech polepšila o pět setin procentního bodu na hodnotu 4,35 procenta a v prime time vykázala podíl 3,89 procenta.

Stoupaly i oba tematické kanály ČT. Sportovní ČT 4 si v celodenních číslech polepšila o 2,08 procentního bodu na hodnotu 4,28 procenta, v prime time ale klesla až na průměrných 1,71 procenta. Zpravodajská ČT 24 stoupla v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku o 0,78 procentního bodu na hodnotu 4,56 procenta a v hlavním vysílacím čase si udržela nadprůměrný podíl 3,01 procenta. V součtu všech programů porazila ČT Group v celodenním podílu na dospělém publiku Novu Group.

BRAND24

Televize Barrandov zahájila nový rok poklesem. Za první lednový týden ji sledovalo po celý den v průměru 5,35 procenta diváků starších 15 let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,40 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a Barrandov to odsunulo na pozici páté nejsledovanější televize za čtvrtou Novu Cinema. Na páté příčce zůstal Barrandov i v prime time, kdy jeho průměrný podíl na dospělém publiku klesl na průměrných 5,09 procenta a držel se jeden procentní bod pod Novou Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,06 procenta, což je o šest setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,51 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,28 procenta, o 0,27 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 7,27 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).