Hlavní navigace

Peněženku Masterpass od Mastercard má nahradit jednotné řešení

3. 9. 2020

Sdílet

MasterCard

Karetní společnost Mastercard v říjnu skončí provoz služby Masterpass, nezůstane ale bez náhrady. Digitální peněženku a platební tlačítko má nahradit elegantnější jednotné řešení z USA.

„Díky službě Masterpass se mohli držitelé karet Mastercard již před lety seznámit s inovativními způsoby placení, kam spadají platby prostřednictvím QR kódu a mobilní platby. S rostoucí popularitou těchto plateb a množstvím dalších podobných služeb jsme se společně s klíčovými hráči na trhu rozhodli vyvinout jednotné řešení, které obchodníkům umožní integrovat jedno platební tlačítko a usnadní tak zákazníkům orientaci,“ prozradil na dotaz Lupy Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko, proč služba Masterpass (peněženka i platební tlačítko) ve skutečnosti končí.

Službu v příštích letech postupně nahradí platební služba Click to Pay. Ta bude společná pro všechna platební schémata sdružená v organizaci EMVCo. Její výhoda by měla spočívat v tom, že obchodníci nebudou muset implementovat platební tlačítko pro každé platební schéma zvlášť. Řešení má ale ulehčit i zákazníkům, kterým odpadne ruční zadávání údajů (včetně biometrického ověření).

V současné době lze službu Masterpass provizorně nahradit možností zapamatované či registrované platební karty, tz. Card on File. Její výhodou by měla být vyšší míra zabezpečení transakcí, během kterých dochází i k ověření obchodníka. Služba Masterpass umožňující mobilní platby za použití QR kódu fungovala na českém a slovenském trhu od roku 2015. Největší využití nalezla pro nákup jízdenek v městské hromadné dopravě.

Služba Click to Pay, která by měla v Česku Masterpass postupně nahradit, byla spuštěna v USA v říjnu loňského roku a do Evropy se teprve chystá. Servis využívá technologie tokenizace a vychází z nově ustanoveného standardu SRC (Secure Remote Commerce), který sjednocuje rozhraní pro integraci jednotlivých platebních schémat. Obchodníkům by měl přinést hlavně výhodu jednotného řešení pro všechny platební metody a všem zúčastněným stranám vyšší bezpečnost plateb díky kombinace tokenizace platebních karet a EMV 3DS protokolu pro ověření držitele.

Princip je jednoduchý, uživatel zaregistruje sebe a použitou kartu do systému Click to Pay, který kartu tokenizuje. Vydávající banka uživateli následně přidělí identifikátor, takže uživatel následně může během plateb v e-shopech platit jednoduše pouze tlačítkem Click to Pay. Metoda rozpoznává, zdali uživatel z použitého zařízení již nakupoval a je mu tak schopná rovnou nabídnout přehled registrovaných karet bez toho, že by musel zadávat jejich údaje.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 9. 2020 18:46

    Velda

    Tak snad pointa MasterPassu byla, že právě nemusím obchodníkovi nechávat údaje k mojí kartě, a přesto nemusím údaje vyplňovat vždy znovu, či nikoliv?

  • 6. 9. 2020 13:01

    vdx

    No výborně a místo jednoho Velkého Bratra mně budou sledovat rovnou dva... A to je obecně problém všech *Pay aplikací. Sice jsem chráněn proti nepoctivým obchodníkům, ale globální poskytovatelé získávají veškeré údaje.

    Tyhle údaje pak samozřejmě můžou získat sledovací instituce buď legálně anebo o dost jednodušeji ilegálně (nabouráním se do uživatelského účtu libovolnou z mnoha metod, které jsou i běžně nabízeny na darknetu). V takovém případě mají rovnou všechny sociální údaje včetně záznamu poloh ze zařízení, ne jen ty platební, co víc si přát. A z tohoto důvodu bych vždy preferoval aplikaci ze strany bank, jako je například tato - škoda jen, že se Masterpass zrušil a zatím není náhrada.

  • 6. 9. 2020 2:22

    bez přezdívky

    očividně to bude součástí nějaké širší maketingové politiky MasterCard - viz body níže:

    a) UniCrediit (dlouhodobě 4. největší banka na ČR trhu) v červnu 2020 oznamuje, že bude všem klientům nahrazovat MasterCard za ViSA kartu - odůvodnění "kecy", jak to je to lepší, více výhod apod. Skutečnost: podmínky MasterCard jsou pro tuto banku nadále naprosto neúnosné.. banka nahrazuje karty, které mají platnost i do roku 2022

    b) MasterCard Specials - něco jako "cashback" z uskutečněných transakcí kartou. V předchozích letech jste dostali např. za zaplacení 1000 kč u (registrovaného partnera) zpátky na své virtuální konto běžně 5% (50 Kč).. jo. není to moc.. ale když tu a tam během roku něco dražšího nakoupíte, tak nebylo mimořádné, že na tom virtuálním kontu jste měli mezi 3-5.000 Kč, které jste si v poměru 1:1 mohli nechat vyplati zpět na svůj bankovní účet

    - od května 2020 MasterCard Specials ZRUSIL - potichu - bez náhrady podobné "sbíraní" bonusů u obchodníků

    co z toho plyne? Ze MC jde do pr--d.. le!! Totálně nezvládá svou současnou situací, o čemž svědčí i výše zmíněné body.. To není jen o drahých nákladech na marketing a prezentování určitých produktů - ale stáhnout se z nich? Toho si už všimne KAZDY, kdo se nechal dříve nalákat.. a nepochybně to bude vnímat velice negativně. obzvláště, pokud dostane šibeniční termín "máte-li nějaké MasterCards Specials odměny (cashback) na svém účtu), tak máte XX dní na jejich převedení na svůj bankovní účet - JINAK VAM PROPADNOU.

    - jinak VAM PROPADNOU??!! - bože co žo je zoufalý výkřík! - ti lidé to v souladu s OP nashromáždili během nějaké doby - a ted jim MC bude vyhrožovat, že jim to "SEBERE"??!! - jaké horší marketingové gesto vůbec mohou udělat? jak jim JESTE NEKDY bude NEKDO COKOLIV věřit.. ?

    opravdu čítankový příklad totálně nezvládnuté marketingové komunikace.

  • 4. 9. 2020 10:30

    lahvon

    Jasný, ale kartu jste stejně musel zaregistrovat do appky MasterPass.
    Já to chápu tak, že nové řešení bude dělat to samé. Pořád budu důvěrovat prověřené autoritě “Mastercard”.

    Obecně mi ale přijde, že je to jen další alternativní řešení třeba k Apple Pay.
    Kdyby obchodníci tlačítko integrovali tlačítko Apple Pay, rovnou zaplatím kartou, kterou mám “tokenizovanou” u Apple.
    Nebo obdobné řešení od Googlu.

    Výhoda Masterpass byla také v tom, když to implementovala až platební brána.
    Nemuselo se pak vyjednávat s každým obchodníkem samostatně, aby to integroval do svého shopu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).