Hlavní navigace

Prima family minulý týden s letošním rekordem, nad ČT 1 byla i v prime time

17. 2. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
17. 2. 2012

UVNITŘ GRAF A TABULKA Letošního rekordu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, ale také v prime time, dosáhla minulý týden Prima family. V obou sledovaných časových pásmech porazila první program České televize a posílila pozici dvojky na trhu. Naopak ČT 1, ale také Nova oproti předminulému týdnu klesaly. Letošních týdenních rekordů dosáhly hned dva tematické kanály veřejnoprávní televize: zpravodajská ČT 24 a sportovní ČT 4.

Primu family minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18 procent dospělého publika, což je o 1,57 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin její průměrný podíl dokonce stoupnul až na 19,34 procenta a téměř o dva procentní body porazil ČT 1. Tematické kanály Primy ale klesaly. Prima Cool v celodenních číslech o osm setin procentního bodu na 3,82 procenta, večer pak vykázala podíl 3,68 procenta. Prima love klesla v celodenních číslech o dvě setiny procentního bodu na 1,91 procenta, v prime time dosáhla podílu 1,45 procenta.

Nejvýraznější pokles minulý týden zaznamenala televize Nova, kterou po celý den sledovalo v průměru 26,39 procenta dospělého publika (a 29,74 procenta v cílové skupině D15–54). To je o 1,21 procentního bodu méně než minule (a o 0,46 procentního bodu méně u skupiny D15–54). V hlavním vysílacím čase si Nova u dospělého publika polepšila na 31,27 procenta, u D15–54 až na 34,26 procenta. Nova Cinema mírně stoupla, v celodenním podílu u dospělých o osm setin procentního bodu na hodnotu 5,45 procenta, v cílové skupině D15–54 zůstala na stejné hodnotě 6,62 procenta. V prime time vykázala podíl u dospělých 5,92 procenta a u D15–54 průměrných 6,68 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Nejhoršího týdenního podílu na dospělém publiku za letošní rok dosáhla minulý týden ČT 1. Po celý den ji sledovalo v průměru 15,65 procenta publika, což je o 0,67 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase si Jednička polepšila na průměrných 17,52 procenta, ale ani to nestačilo na dvojku na trhu, Primu family. Mírnější pokles postihnul i program ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o 0,31 procentního bodu na hodnotu 4,36 procenta, v prime time pak vykázal nižší hodnotu – 3,38 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Směrem nahoru se ale vydala zpravodajská ČT 24, která v celodenním podílu na dospělém publiku porazila Dvojku a stala se druhým nejsledovanějším programem České televize. Po celý den ji vidělo v průměru 4,83 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech ale ČT 24 tradičně ztrácela, tentokrát až na hodnotu 3,09 procenta. Sportovní ČT 4 si v celodenních číslech polepšila o 0,75 procentního bodu na hodnotu 4,35 procenta, v prime time ale klesla na průměrných 2,60 procenta.

BRAND24

Mírného nárůstu se minulý týden dočkala i televize Barrandov, která po celý den oslovila v průměru 5,45 procenta diváků starších patnácti let, kteří se zrovna dívali na televizi. To je o šest setin procentního bodu více než v předminulém týdnu, navíc naprosto stejného výsledku dosáhla minulý týden i Nova Cinema, s níž se tedy Barrandov dělí o pozici čtvrté až páté nejsledovanější televize v zemi. V prime time Barrandov vykázal průměrný podíl 4,84 procenta – o 1,08 procentního bodu menší než Nova Cinema a musel se spokojit s pozicí pětky na trhu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,84 procenta, což je o 0,17 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,20 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,95 procenta, o 0,12 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,71 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).