Reportážní příspěvky, které se objevily v minulých týdnech v rámci hlavní zpravodajské relace Televizní noviny na TV Nova a jež apelovaly na nutnost ukončení reklamy na programech ČT 1, ČT 24 a webu České televize, nedbaly zásad objektivity. Myslí si to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která o tom informovala prostřednictvím své tiskové zprávy.
K TÉMATU: Nova opět v Televizních novinách apelovala na poslance kvůli reklamě
Nova podle RRTV jednostranně hájila rušení reklamy na České televizi, aniž by osvětlila problematiku v celé šíři. V reportáži (vysílala se 8. června, pozn. red.) nebyly zmíněny argumenty proti rušení reklamy na České televizi a zejména nebyla blíže vysvětlena povinnost příspěvků z reklamních příjmů České televize do Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie. (…) Reportáž byla zpracována předpojatě s cílem vnutit divákům názor, že zrušení reklamy ve vysílání České televize je jediné správné řešení,
uvedla v zápisu ze zasedání RRTV.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Podporujeme český film. A vy zrušte reklamu v ČT, nabádala Nova
Aktivita televize Nova ve vysílání i mimo něj, co se týká reklamy na obrazovce České televize, byla nesmírná. Stanice odvysílala minimálně tři příspěvky na toto téma. Generální ředitel Jan Andruško se měl v této záležitosti dokonce sejít s premiérem Petrem Nečasem. Reportáže na Nově byly natolik neobjektivní, že vedení muselo s případným pokáráním počítat od RRTV již dopředu. V příspěvcích totiž chyběly například popisky k mapám, kde se reklama vysílá, případně nevysílá, v anketách byli vybrání pouze ti dotazovaní, kteří se vyjadřovali k reklamě na ČT negativně a podobně.
ČTĚTE TAKÉ:
Nova odvysílala další reportáž proti reklamě na obrazovce České televize
Nova začala bojovat proti reklamě v ČT přímo v Televizních novinách
Další reportáž, která se RRTV nelíbila, je z 9. června, tedy hned o den později. V reportáži nebyly dostatečně zmíněny argumenty proti rušení reklamy na České televizi a zejména nebyla blíže vysvětlena povinnost příspěvků z reklamních příjmů České televize do Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie,
uvedl opět kontrolní orgán a mimo jiné dodal: Reportér v reportáži navíc používá ničím nepodložené a manipulativní výroky typu „elitní společnost“, či „8 z 10 námi oslovených lidí na jedné pražské ulici by chtělo vidět ČT bez reklamy.
Nova však ještě nijak postihnuta nebyla. Má zatím týden čas jako lhůtu k nápravě.