Online inzerenti stále častěji využívají tzv. behaviorální cílení reklam (tedy cílení podle pohlaví, věku, zájmů apod.). Dokazují to mimo jiné čísla portálu Seznam.cz za loňský rok. Podle firemních statistik investice do behaviorálně cílené reklamy v roce 2017 v jejím reklamním systému Sklik stouply o 55 %.
„Zadavatelé reklamy čím dál více preferují taková publika, jejichž behaviorální profil odpovídá předmětu podnikání, což má v porovnání s necílenou reklamou pozitivní dopad na úspěšnost reklamních kampaní,“ řekl Lupě manažer reklamních systémů a DMP Seznamu Jakub Novotný.
Nejvyšší růst byl podle něj v loňském roce u reklamy v mobilních telefonech, kde reklamní investice do behaviorálně cílené reklamy vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o 73 %.
„Uživatelé už prostřednictvím mobilních zařízení pouze nevyhledávají informace, ale také dokončují nákup. Druhý významný nárůst investic do behaviorálně cílené reklamy zaznamenal desktop. Ten meziročně vyrostl o 43 %,“ doplnil Novotný.
Nejvíce podle něj zadavatelé investovali do behaviorálně cílené reklamy v těchto tematických oblastech (seřazeno od nejvyšších investic):
Byty koupě Praha |
Cenové akce v supermarketech |
Nábytek |
Nemovitosti |
Byty – koupě |
Dům, byt a zahrada |
Hyundai |
Osobní automobily |
Domy – koupě |
Pořady o vaření (cílení na diváky Stream.cz) |