Hlavní navigace

Seznam.cz měl loni tržby 4,12 miliardy Kč. A koupil server Garáž.cz a dvě rádia

David Slížek

Seznam.cz oznámil hospodářské výsledky za loňský rok. Podle místopředsedy představenstva Pavla Zimy firmě v roce 2017 vyrostly tržby o 11 % na 4,12 miliardy Kč a EBITDA o 17 % na 1,89 miliardy Kč.

Místopředseda představenstva Seznam.cz Pavel Zima

„Už více než 50 % reklamních tržeb získáváme programaticky, z Skliku a RTB,“ potvrdil Zima. Vyzdvihl také výkon boxu Další články z českého internetu, ve kterém Seznam na své hlavní stránce zveřejňuje odkazy na partnerské weby s reklamním systémem Sklik. Odkazy v boxu podle něj zaznamenají asi 110 milionů kliků měsíčně.

Seznam chce letos k článkům v tomto boxu doplnit možnost přidávání komentářů a doporučování článků dalším čtenářům. Tyto funkce si už vyzkoušel na agregační službě Seznam Jede (ta je momentálně přesměrovaná na homepage Seznamu). Vypadá to, jako by Seznam na své hlavní stránce postupně stavěl cosi jako obdobu facebookového news feedu.

Videoportál i pro partnery

Zajímavou novinkou má být nový videoportál, který by Seznam chtěl spustit na podzim. Web bude založený na současné HbbTV aplikaci TV Seznam a Seznam na něm soustředí veškerý videoobsah svých serverů, včetně například živých přenosů. 

Videa z videoportálu bude firma poutat také na hlavní stránce Seznamu. Firma zároveň nabídne partnerským vydavatelům, aby na videoportál umístili i svá videa a podíleli se se Seznamem na výnosu z reklamy u nich zobrazené. 

Na rozdíl od boxu Další články z českého internetu, kde se zobrazují odkazy na články na webech partnerů, ale vydavatelé budou muset videa nahrát na servery Seznamu, aby se pro zobrazování reklamy mohl využít jeho reklamní systém. 

Garáž.cz i rádia

Seznam.cz také oznámil akvizici automobilového webu Garáž.cz, který koupil za nezveřejněnou částku. Portál službu zařadí do portfolia svých obsahových webů. Pod Seznam přechází i redakce ve složení Jakub Urban, Jakub Rejlek a Ondřej Chamilla. Připojí se k nim také současní autoři Seznamu Jan ČervenkaJan Koubek

Trojice autorů teď migruje obsah do systému Seznamu a připravuje spuštění nového webu, ke kterému by mělo dojít během několika dní. Web bude využívat synergie se službou Sauto.cz a jeho prvním cílem je dosáhnout návštěvnosti 200 tisíc uživatelů denně. Garáž.cz bude pod Seznamem produkovat více videí, která se mají kromě webu objevit také ve vysílání Televize Seznam. 

Seznam.cz také potvrdil dříve zveřejněný vstup do dvou pražských lokálních rozhlasových stanic Express FM a Classic FM. „Chceme lidi provázet během celého dne,“ vysvětluje důvody akvizice Zima. „Jsme schopní nabídnout stanicím opravdu plnohodnotné zpravodajství, vidím v tom obrovský potenciál, hlavně pro Express, kterému to myslím hodně pomůže,“ dodává. Seznam podle něj chce v rámci rozhlasové reklamy vyzkoušet i programatický prodej reklamy.

V dlouhodobém výhledu chce Seznam z rádií vybudovat celoplošné stanice. Nebude to ale na FM frekvencích. Podle Zimy bude Seznam podporovat digitalizaci rádií v ČR a bude také hledat cesty, jak dostat vysílání k co nejvíce posluchačů přes internet.

Našli jste v článku chybu?