
- 9:11 – zprávu jsme aktualizovali a doplnili vyjádření CETINu o odstranění závady
Připojení přes xDLS a optiku společnosti CETIN se od sobotních 15:15 hodin až do nedělního rána potýkalo s plošnými výpadky.
„CETIN má dílčí výpadek, provoz je směrován přes záložní trasy. Přesto mohou někteří zákazníci mít nefunkční pevné připojení k internetu. Na odstranění závady intenzivně pracujeme. O plném odstranění poruchy budeme informovat. Omlouváme se všem, kteří jsou dotčeni výpadkem,“ potvrdila v sobotu večer Lupě mluvčí CETINu Klára Zavadilová. Stejný text se objevil i na twitterovém účtu CETINu.
Závadu se CETINu podařilo odstranit až v neděli ráno. „Primární porucha na IP-boxu odstraněna. Vše je opět funkční. Monitorujeme provoz. Ještě jednou se omlouváme všem, které výpadek zasáhl,“ oznámila firma krátce v 8:17 na Twitteru.
Například společnost Pe3ny.NET, která přes infrastrukturu CETINu poskytuje své služby, v sobotu na svém webu uváděla:
„Vážení zákazníci, v současné chvíli je kompletní výpadek sítě společnosti CETIN, která dodává služby přes telefonní linky a optiku. V našem případě se to týká tarifů xDSL a xOPTI.“
Na problémy si od odpoledne stěžovali také uživatelé O2 TV – viz Část zákazníků O2 TV si znovu stěžuje na nedostupnost služby.
Výpadek připojení uživatelům potvrdili také další operátoři, například T-Mobile:
(not so) BREAKING: pokud registrujete vypadek pevneho internetu od T-Mobile, je to plosny problem, ktery se resi. Poptano na infolince za vas:)
— Tomáš Drahoňovský (@TomDrahonovsky) November 21, 2020