Hlavní navigace

Také v dubnu byly hlavní příčinou nekvalitního TV příjmu závady u diváků

Sdílet

Filip Rožánek 21. 5. 2021
Divák, seriál, televize Autor: Pexels

Český telekomunikační úřad ve své monitorovací zprávě oznámil, že v dubnu ukončil 81 případů rušení televizního příjmu. Jako obvykle byla nejčastějším důvodem nekvalitního příjmu závada na zařízení u diváka, a to v 52 případech. 

„Ve třech případech se jednalo o vliv zastínění, odrazů, nebo příjem v nepokryté oblasti, v 17 případech rušení ustalo, nebo mělo sporadický výskyt. Sedm hlášení na rušení stornovali jejich podavatelé během šetření rušení,“ informoval úřad.

V jednom případě se prokázala závada televizního kabelového rozvodu. A u další stížnosti se nakonec ukázalo, že nejde o rušení televizního signálu, ale o obtěžování hlukem.

Základnová stanice LTE nebyla v dubnu zjištěna jako zdroj rušení TV příjmu v žádném případě. Naopak v 6 případech byl zdrojem rušení LTE sítí aktivní prvek TV příjmu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 5. 2021 9:11

    karprox

    Ano, celá řada diváků - posluchačů používá takové způsoby příjmu signálu, kdy lze vyhodnotit nekvalitní příjem jako závadu na jejich straně. Shodou okolností kombinuji na různých místech bytu příjem přes společnou anténu s příjmem přes anténu individuální.
    Na něco podobného narážím i na svém pracovišti.
    Přechod od DVB-T (1) k DVB-T2 představoval jednoznačně pro diváky - posluchače mimo pořízení dalšího, již druhého set top boxu, přičemž přístroje pod 2 tisíce hodnotím paušálně jako neuspokojivé, (HUMAX,) a přístroje pod 4 tisíce hodnotím jako sice lepší, ale přesto s řadou nedostatků, (Technisat,) ve většině případů pak jde o výrazné zlepšení příjmu signálu pořízením nové vnější antény / (antén), což samo o sobě zpravidla nestačí. Moje náklady činí v tomto okamžiku přes 5 tisíc, a prozatím vůbec nejsem s kvalitou přijímaných signálů spokojen.
    Přechod představuje pro většinu diváků jak vysoké jednorázové náklady, které zpravidla nejsou ani zdaleka konečné, a u těch kteří podlehli reklamě pravidelné každoměsíční náklady při pochybné programové kvalitě přijímaných programů.

  • 24. 5. 2021 10:22

    Pamětník

    I kdyby to Karel napsal česky, s použitím správných pravidel pro tvoření vět, tak si stejně téměř ve všem odporuje. Např. uvedl, že doma kombinuje na více místech příjem přes STA a vlastní anténu. To znamená, že provozuje minimálně 2 televizory, nebo jeden stále přenáší z místnosti do místnosti. Přitom příjem z STA by měl mít kvalitní, bez chyby na jeho straně. Pro jediný přenosný TV by mu tedy dříve stačil STB pro příjem DVB-T a nyní si pořídil již druhý, pro DVB-T2, jistě minimálně za 4 tisíce Kč. Kolik utratil za novou/nové venkovní antény nepíše, ale za celkem více než 5 000 Kč dohromady si, jak sám hodnotí, stejně kvalitní příjem nepořídil. A, co teprve, kdyby skutečně sledoval doma TV programy na více televizorech?

    Možná podlehl, ve svém příspěvku neuvedené, reklamě a navíc si platí Anténa+, ale byla by to jeho volba, tak proč si stěžuje na její pochybnou programovou kvalitu? Programová kvalita totiž nemá vůbec nic společného s nekvalitním TV příjmem, o kterém referuje aktualita.