Hlavní navigace

Televizi nejčastěji pouštějí diváci v Pardubickém kraji. Podívejte se, jak je to u vás

16. 8. 2019

Sdílet

Televize - dálkový ovladač Autor: Isifa

K televizoru usedá každý den v průměru 73 procent obyvatel České republiky starších 15 let. Vyplývá to z údajů o elektronickém měření televizní sledovanosti, na něž upozornila společnost Atmedia, která prodává reklamu na menších tematických stanicích. 

„Televize nejčastěji běží v obývacích pokojích obyvatel Pardubického kraje, konkrétně u 77 % z nich,“ uvádí Atmedia. Naopak nejméně zapínali televizory diváci v hlavním městě, v prvním pololetí letošního roku to bylo průměrně 68,3 %.

Na data o ostatních krajích se podívejte v infografice:


Autor: Atmedia
Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 8. 2019 10:32

    cojavim

    Když občas narazím někde na puštěnou TV a vidím ten obsah tak 73% je neskutečně hrozivé číslo, které je tedy až neuvěřitelné. Osobně neznám skoro nikoho, kdo by se na TV díval a většina, když už TV má tak ji pro příjem samotného TV signálu používá naprosto minoritně. A to, že se to číslo zvětšuje je velice zajímavé a čekal bych přesně opačný trend.

  • 16. 8. 2019 13:09

    TW

    Vaše pozorování bývá zkreslené tím, že se obvykle pohybujete v kruzích které mají podobné návyky a preference jako vy.

  • 16. 8. 2019 11:55

    lupa.cz jsou už jako čučkaři

    Je to "vyzkum" Atmedia, ktera prodava televizni reklamu. Prece byste neocekaval, ze svym zakaznikum reknou, at radsi utrati svuj marketing budget treba za internetovou reklamu. Ja bych spise duveroval vasemu vlastnimu pozorovani, jak se televize dostava do postupneho zapomneni.

  • 17. 8. 2019 17:15

    Kamil Zmeškal

    Sledovanost TV je některými lidmi hodně podceňovaná. Neklesá a je historicky +- nejvyšší: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/09/doba-stravena-pred-tv-obrazovkami-v-cesku-neklesa/ nebo třeba https://twitter.com/MarcelProchazka/status/973841671271182336
    Objem reklamy také stále roste: https://twitter.com/N_Admosphere/status/1026416745144311808

    To, že ty lidi nepotkáváte, je dáno Vaší bublinou, jak píše níže Tom Wich.
    Chápu, že je to pro někoho obtížně představitelné, ale je to tak. Nesmí to posuzovat jen podle sebe. Já bych také čekal, že sledovanost lin. TV bude spíše klesat, ale bez problémů se drží. Zřejmě do TV dohánějí svými novými službami jako jsou archivy (iVysílání), HbbTV apod. a vypadá to, že nemají problém to držet.

    PS: Módní postoj z dřívějších let "Já nemám TV!" myslím už naštěstí dnes nefrčí

  • 17. 8. 2019 18:34

    karprox

    Televize postupně zaujímá místo rozhlasu, stává se z ní pozadí, (teď nemám na mysli to co vás právě napadlo, ale určitou zvukovou kulisu,) jakousi úroveň která přehlušuje šum ulice, a pod. Stoupající počet reklam, zvláště těch, které běží snad stokrát každý den, a kde jde spíše o vymývání mozků, i ta skutečnost, že přepnete na jiný kanál, (jak charakteristické označení, že,) a tam jedna a ta samá reklama dále pokračuje, přivádí diváky k tomu, že prostě vypnou zvuk. Já mám televizi puštěnou při práci na počítači, a upřímně mimo tisících, možná už desetitisících repríz, a desítky let starých estrád, tam jdou takové ty živé pořady kdy jeden B radí dalším B. Až je mi toho B někdy líto, ale konečně, něčím se potřebuje živit. Ano jde jen o to zapráskat čas jakýmkoliv materiálem právě mezi těmi placenými reklamami. Jsou k tomu dobré i upoutávky. Když ji vidíte týž den už po šesté, určitě vás upoutá především pohled na dálkové ovládání.
    Prostě například do Alzy se chodím dívat na zboží, ale už ze zásady tam nikdy nic nekoupím, i kdyby měla ceny poloviční. Někdy se už bojím i zvednout na záchodě poklop, že ...
    A v okamžicích kdy se na obrazovce objeví určití nejmenovaní herci prostě rázně mačkám vypínač. Byly doby kdy bylo tak zvaně přeBohdalováno. Ta doba již pominula. Zato se počet oněch přeHerců, ale i dalších profesí vyvolávajících identickou reakci rozšířil. Podobně jsem často reagoval na vysílání v době oné nenormální "normalizace". Například dodnes jsem neviděl jediný díl jistého majora Z. Přiznávám, že se v poslední době dívám raději na zahraniční produkci, a tu domácí, až na vyjímky, do značné míry často už i preventivně ignoruji, a tak snad posledním na co se ještě tu a tam dá koukat jsou dokumenty o přírodě. A jsou to dokumenty z více jak 90% nakupované, a to je podle mého názoru za ty peníze trošku málo. Jen občas doufám, že to není tak zastaralé, tedy noblesně takové retro jako přes 10 let starý TopGear, na který také občas ze srandy hodím od počítače očkem, když je tam třeba nějaká hodně ujetá pitomost.
    Prostě, ... je pustit, a pustit. Pustit televizi se dá třeba i z okna!
    Upřímně, uplynulo již mnoho let od okamžiku, kdy jsem se opravdu těšil, že se v televizi budu na něco koukat. Naposledy se mi vybavuje koncert tří tenorů z olympiády v Los Angeles, to se psal rok 1984.
    Potom bylo ještě pár dalších - například střetnutí ještě černobílého pátera - Fernandela s komunistickým starostou na televizní stanici Premiéra, film, který u nás běžel až po desítkách let, a podobně. Takovéto chvíle postupně ubývaly, a začaly nenápadně mizet, až se poslední dobou už vypařily úplně.
    Prostě: "Raději knihu!"

  • 18. 8. 2019 19:44

    bez přezdívky

    Přesně tak, TV vysílání je stále dominantní a nic na tom nezmění ani jiné možnosti sledování mediálního obsahu. Ostatně odnepaměti tady byly jiné možnosti, např. VHS, DVD a stále to byl pouhý doplněk k lineárnímu vysílání.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).