Televizní sledovanost se bude měřit i mimo domov, pomůže zvukový otisk

24. 3. 2025

Sdílet

Audiomatching - ilustrační foto Autor: Lupa.cz, vytvořeno pomocí Grok AI
Ilustrační foto k technologii audiomatching

Dvojice českých firem vyvinula technologii pro mobilní měření sledovanosti médií v domovech i mimo ně. Získala pro ni nezávislou zahraniční certifikaci.

Základem auditované technologie pro mediální výzkum je audiomatching. Systém porovnává zvukové otisky zaznamenané měřícím zařízením s referenčními nahrávkami měřených zdrojů. Zjišťuje také polohu uživatele a podle toho určuje, jestli je doma, nebo se s vysíláním dostal do kontaktu mimo domov.

„Jelikož se jedná o technologii v podobě aplikace v mobilních telefonech, umožňuje měřit zásah různorodého obsahu v několika mediatypech – v televizi, rádiu či na internetu,“ přiblížila princip fungování agentura ResSolution. Výzkumná společnost tento nástroj vyvinula ve spolupráci s firmou DCore Software.

Aplikaci posoudilo francouzské Centre d'Étude des Supports de Publicité (CASP), které certifikuje měřící systémy v oblasti reklamního a mediálního průmyslu. „Testy prokázaly dobrou úroveň detekce televizních sekvencí v domácnostech a barech,“ uvedlo neziskové centrum. Doporučilo několik vylepšení.

O audit požádaly české firmy kvůli účasti v tendru Asociace televizních organizací na mobilní měření sledovanosti televize.

„Audit přinesl více než uspokojivé výsledky a ukázal, že naše řešení, na kterém jsme s partnery DCore pracovali několik posledních let, odpovídá mezinárodním standardům,“ vyjádřil se k výsledkům auditu Jakub Fulín, který ve skupině ResSolution řídí mediální výzkum.

„Na vývoji technologie ReDAM pracuje většina našich programátorů s rozsáhlými zkušenostmi s technologiemi na měření médií. O pozitivním výsledku auditu jsme nepochybovali, přesto z něj samozřejmě máme velkou radost. Je pro nás potvrzením dlouhodobé kvality práce týmu,“ doplnil ředitel DCore Software Michal Koníček.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).