Hlavní navigace

Měření

Telemetrie ve Windows: špehování uživatelů, nebo nutnost?

Mohl by Microsoft opravovat chyby a nedostatky ve Windows, kdyby se o nich nedozvěděl? A jak by poměřil, které postihují kolik uživatelů a nakolik zásadně?

Doba čtení: 6 minut

Facebook: nebereme peníze za reklamu, kterou nikdo nevidí

Viditelnost bannerů začíná hrát v digitální reklamě stále větší roli. Na stranu firem, které ji chtějí zohledňovat, se přidal i Facebook.

Doba čtení: 1 minuta

Jon Slade, Tony Haile: Pageviews jsou cesta do pekel, na webu má cenu jen čas

Prodávat reklamu na počet zobrazení nebo prokliků byla největší chyba v historii internetu. Pokud chtějí online média přežít, musí tento přístup od základů změnit.

Doba čtení: 13 minut

Tony Haile (Chartbeat): Pageviews jsou mrtvé, obsah může vydělávat jinak

Vymanit online média ze závislosti na pageviews se snaží americký Chartbeat, který přišel s novou metodikou pro měření pozornosti věnované obsahu i inzerci na webu.

Doba čtení: 1 minuta

Jak měřit česká digitální média?

Český mediální trh trpí jednou vleklou virózou, která komplikuje rozvoje digitálních verzí novin a současně podkopává relevanci celé branže. Škodí tedy všem.

15. 10. 2014 6:30
Doba čtení: 6 minut

„Druhá obrazovka“ a Twitter TV rating čtvrt roku poté. A co na to Facebook?

Potenciál k využití fenoménu Social TV ze strany inzerentů tu je a někteří z něj těží již teď (aspoň v USA). Problém je v tom, že čím je tento potenciál větší, tím je vlastně menší.

Doba čtení: 14 minut

Počet webových stránek zobrazených přes mobily vzrostl o polovinu

Vyplývá to z měření NetMonitoru. V průběhu loňského roku vzrostl o více než polovinu nejen počet zobrazených stránek, ale i počet uživatelů navštěvujících weby z mobilů.

Doba čtení: 1 minuta

Už třetina českých uživatelů internetu přistupuje k webu i mobilně

Objem webových stránek zobrazených mobilně je však stále o dost menší, než co si prohlédneme celkově. Poznatky vycházejí z měření za říjen a listopad 2013.

2. 1. 2014 14:34
Doba čtení: 1 minuta

Po prázdninách výrazně vzrostl počet spuštění streamovaných videí

V září se podstatně zvýšil počet zahájených přehrání streamovaného obsahu tuzemských webových stránek. Vyplývá to z měření webů zapojených do měření Netmonitor.

Doba čtení: 1 minuta

SPIR: Internetová videoreklama roste

Videa na internetu pravidelně sleduje nejméně polovina uživatelů, a tak se k této formě obsahu obrací pozornost inzerentů hledajících nové způsoby, jak zaujmout.

19. 7. 2013 15:10
Doba čtení: 1 minuta

Evropská komise: Evropané nedostávají slíbenou rychlost internetu

Evropská unie si vypsala smělé cíle v rámci takzvané „digitální agendy“. Patří mezi ně i to, abychom do roku 2020 všichni měli download aspoň 30 Mb/s. Proto se průběžně měří, jak jsme na tom.

Doba čtení: 1 minuta

NetMonitor: mobilně přistupuje k webu asi každý pátý český uživatel

Počet stránek zobrazených na mobilních zařízeních však činí jen něco přes dvacetinu celkového objemu.

7. 3. 2013 10:50
Doba čtení: 1 minuta

Úskalí měření online kampaní: Nespoléhejte bezhlavě na čísla z Google Analytics

Okřídlená věta: „Polovina investic do reklamy jsou vyhozené peníze, jenom nevím, která,“ prý na internetu neplatí, protože jde o skrznaskrz měřitelné médium. Jistě, internet je velmi dobře měřitelné médium, ale má to samozřejmě své háčky. Podívejme se na ně.

Doba čtení: 6 minut

Google vzdává snahu proniknout do reklamy televizní

Google spustil Google TV Ads v rámci AdWords v roce 2007. Doufal, že se mu podaří prosadit své způsoby nákupu i měření také do oblasti reklamy v televizi. Jako při jiných svých pokusech o průnik do zavedeného odvětví, i tentokrát však Google narazil, a nyní se rozhodl službu Google TV Ads do několika měsíců uzavřít.

Doba čtení: 1 minuta

Jak pokračují uživatelská měření kvality Internetu RIPE Atlas

Více jak dva tisíce sond měří kvalitu internetových přípojek. Vygenerovat si můžete do konce uživatelské testy. Jaké jsou zkušenosti?

Doba čtení: 5 minut

IBM měří "mikrovýrazy" ve tváři příjemců internetové reklamy

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu. Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

6. 3. 2012 11:27
Doba čtení: 1 minuta