Hlavní navigace

Měření

Komentář

Telemetrie ve Windows: špehování uživatelů, nebo nutnost?

Mohl by Microsoft opravovat chyby a nedostatky ve Windows, kdyby se o nich nedozvěděl? A jak by poměřil, které postihují kolik uživatelů a nakolik zásadně?

Marek Janouš

1. 10. 2015 6:30

Facebook: nebereme peníze za reklamu, kterou nikdo nevidí

Viditelnost bannerů začíná hrát v digitální reklamě stále větší roli. Na stranu firem, které ji chtějí zohledňovat, se přidal i Facebook.

David Slížek

19. 2. 2015 13:49
| 5
Rozhovor

Jon Slade, Tony Haile: Pageviews jsou cesta do pekel, na webu má cenu jen čas

Prodávat reklamu na počet zobrazení nebo prokliků byla největší chyba v historii internetu. Pokud chtějí online média přežít, musí tento přístup od základů změnit.

David Slížek

5. 11. 2014 6:30

Tony Haile (Chartbeat): Pageviews jsou mrtvé, obsah může vydělávat jinak

Vymanit online média ze závislosti na pageviews se snaží americký Chartbeat, který přišel s novou metodikou pro měření pozornosti věnované obsahu i inzerci na webu.

Jan Beránek

16. 10. 2014 15:45
| 4
Komentář

Jak měřit česká digitální média?

Český mediální trh trpí jednou vleklou virózou, která komplikuje rozvoje digitálních verzí novin a současně podkopává relevanci celé branže. Škodí tedy všem.

Jan Kovalík

15. 10. 2014 6:30
Komentář

„Druhá obrazovka“ a Twitter TV rating čtvrt roku poté. A co na to Facebook?

Potenciál k využití fenoménu Social TV ze strany inzerentů tu je a někteří z něj těží již teď (aspoň v USA). Problém je v tom, že čím je tento potenciál větší, tím je vlastně menší.

Michal Charvát

20. 2. 2014 6:30
| 4

Počet webových stránek zobrazených přes mobily vzrostl o polovinu

Vyplývá to z měření NetMonitoru. V průběhu loňského roku vzrostl o více než polovinu nejen počet zobrazených stránek, ale i počet uživatelů navštěvujících weby z mobilů.

Martin Vyleťal

29. 1. 2014 16:26
| 1

Už třetina českých uživatelů internetu přistupuje k webu i mobilně

Objem webových stránek zobrazených mobilně je však stále o dost menší, než co si prohlédneme celkově. Poznatky vycházejí z měření za říjen a listopad 2013.

Marek Janouš

2. 1. 2014 14:34

Po prázdninách výrazně vzrostl počet spuštění streamovaných videí

V září se podstatně zvýšil počet zahájených přehrání streamovaného obsahu tuzemských webových stránek. Vyplývá to z měření webů zapojených do měření Netmonitor.

Martin Vyleťal

1. 11. 2013 17:37
| 6

SPIR: Internetová videoreklama roste

Videa na internetu pravidelně sleduje nejméně polovina uživatelů, a tak se k této formě obsahu obrací pozornost inzerentů hledajících nové způsoby, jak zaujmout.

Marek Janouš

19. 7. 2013 15:10

Evropská komise: Evropané nedostávají slíbenou rychlost internetu

Evropská unie si vypsala smělé cíle v rámci takzvané „digitální agendy“. Patří mezi ně i to, abychom do roku 2020 všichni měli download aspoň 30 Mb/s. Proto se průběžně měří, jak jsme na tom.

Marek Janouš

27. 6. 2013 11:00

NetMonitor: mobilně přistupuje k webu asi každý pátý český uživatel

Počet stránek zobrazených na mobilních zařízeních však činí jen něco přes dvacetinu celkového objemu.

Marek Janouš

7. 3. 2013 10:50

Úskalí měření online kampaní: Nespoléhejte bezhlavě na čísla z Google Analytics

Okřídlená věta: „Polovina investic do reklamy jsou vyhozené peníze, jenom nevím, která,“ prý na internetu neplatí, protože jde o skrznaskrz měřitelné médium. Jistě, internet je velmi dobře měřitelné médium, ale má to samozřejmě své háčky. Podívejme se na ně.

Matěj Novák

2. 11. 2012 6:30
| 2

Google vzdává snahu proniknout do reklamy televizní

Google spustil Google TV Ads v rámci AdWords v roce 2007. Doufal, že se mu podaří prosadit své způsoby nákupu i měření také do oblasti reklamy v televizi. Jako při jiných svých pokusech o průnik do zavedeného odvětví, i tentokrát však Google narazil, a nyní se rozhodl službu Google TV Ads do několika měsíců uzavřít.

Marek Janouš

6. 9. 2012 9:28
| 1

Jak pokračují uživatelská měření kvality Internetu RIPE Atlas

Více jak dva tisíce sond měří kvalitu internetových přípojek. Vygenerovat si můžete do konce uživatelské testy. Jaké jsou zkušenosti?

Pavel Satrapa

3. 5. 2012 6:30
| 6

IBM měří "mikrovýrazy" ve tváři příjemců internetové reklamy

IBM spolupracuje s výrobcem softwaru pro rozpoznávání emocí nViso a institutem Swiss LINK při měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu. Používá k tomu ttechnologii 3D Facial Imaging. Její demoverzi lze vyzkoušet zde. Ta analyzuje “mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu”. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Firmy tak mohou měřit reakce spotřebitelů na svou reklamu.

Redakce

6. 3. 2012 11:27