Hlavní navigace

Zákazníkům kabelovky Rio Media vadí omezování analogové nabídky

19. 8. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
19. 8. 2009

Vyřazování atraktivních programů s analogové nabídky kabelové společnosti Rio Media narazilo na odpor zákazníků této společnosti v Klatovech. Firma vyřadila z analogové nabídky programy Nova Sport či Hallmark, a přesunula je pouze do digitálního slotu. Digitální kabelová televize od této společnosti je přitom aktuálně dostupná pouze třetině zákazníků Rio Media v Klatovech.

K TÉMATU: RIO Media chce porazit UPC a O2TV lepší kvalitou

Zákazníkům se změna nelíbí i proto, že operátor letos v dubnu zvýšit měsíční poplatek za analogovou nabídku AV Klasika, jejíž součástí byly i zmiňované stanice. Generální ředitel Rio Media Petr Opletal ale firmu hájí: prý jde o výsledek průzkumu sledovanosti a zájmu diváků, a firma chce napříště atraktivnější programy nabízet hlavně v digitální nabídce.

Došli jsme k závěru, že zachování v digitální nabídce a postupné nahrazení jinými programy v nabídce analogové odpovídá poptávce a ceně za tyto programy. V analogu se bohužel – kvůli omezené kapacitě sítě – všem nezavděčíme nikdy a je třeba říct, že investujeme značné peníze do digitalizace sítě tak, aby si každý divák mohl vybrat dle svého, řekl Opletal Klatovskému deníku.

ROZHOVOR: Petr Opletal: Kabelovka F.C.A. se časem přejmenuje na RIO Media

Rio Media plánuje podle Opletala do podzimu zpřístupnit digitální kabelovou televizi všem klatovským domácnostem v dosahu analogové sítě této společnosti. Takže tyto kanály budou moci zákazníci přijímat na naší síti dál, slibuje. Opletal zároveň odmítá tvrzení, že by byla analogová programová nabídka chudší. Firma místo Novy Sport zařadila americký sportovní kanál ESPN a zachovala českou verzi Eurosportu, doplnila i dokumentární kanál DoQ.

Uznávám, že časté změny zákazníci nevítají, a omlouváme se za ně – snažíme se během krátké doby dohnat vývoj, který jiné sítě prodělaly během několika let, uvedl Opletal. Kromě digitalizace, která u sítí Rio Media povede částečně k přechodu na systém digitální kabelové televize (DVB-C) a částečně na digitální televizi přes internetový protokol (IPTV) chce firma do budoucna nabízet balíčky triple play: televizi, internet a pevnou telefonní linku z jedné zásuvky.

BRAND24

Rio Media vznikla z původní kabelové společnosti F.C.A., která byla svého času druhým největším kabelovým operátorem v České republice po UPC. Nyní bojuje o druhou příčku s firmou BKS Capital Partners, která provozuje kabelové sítě Nej TV. V Klatovech má Rio Media připojených zhruba pět tisíc domácností a postupně zde buduje vlastní optickou síť s přípojkami až do domu zákazníka.

Budujeme moderní optické sítě, které komplexně obslouží domácnosti z hlediska elektronických komunikací. Televize je tak jen jednou z poskytovaných služeb. Kromě modernizace stávajících sítí se připravujeme přednostně dostavět sítě v námi obsluhovaných městech (dnes přes 30 měst) všude tam, kde to dává ekonomický smysl (to se týká i Klatov), vysvětlil šéf Rio Media Petr Opletal.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).