Hlavní navigace

Zásilkovna začne doručovat na adresu. Spouští službu "Zásilkovna domů"

Sdílet

Ondřej Novák 29. 6. 2021
Simona Kijonková, Zásilkovna, Packeta Autor: Ondřej Novák, Lupa.cz

Firma Zásilkovna, spadající pod skupinu Packeta, spouští vlastní službu doručení na adresu pod názvem Zásilkovna domů. Kvůli službě vybudovala síť 135 mikrodep po celé České republice. Doručování bude zatím probíhat ve 120minutových oknech, ale cílem firmy je časem dostat se až na hodinu. Pokud kurýr zákazníka nezastihne, ponechá zásilku na výdejním místě.

Služba bude dostupná od začátku července, přičemž firma plánuje doručovat drtivou většinu zásilek do druhého dne. „Implementace služby do systému spolupracujících internetových obchodů je velmi jednoduchá. Naši partneři si službu Zásilkovna domů jednoduše přidají do svého košíku. Ti, kteří dosud využívali naši službu Nejvýhodnější doručení na adresu, ji pouze přejmenují na Zásilkovna domů a své zákazníky informují o tom, že nově jim zásilky nebudou doručovat třetí strany, ale přímo řidiči Zásilkovny,“ říká Jan Čižmar, COO Zásilkovny. 

„Spuštěním služby Zásilkovna domů získávají naši zákazníci kompletní balíček služeb – doručení na výdejní místa, do Z-BOXů a nově i doručení na adresu. V první fázi chceme doručovat zásilky v časovém okně 90 minut, cílem je dostat se na hodinu. Dobírku může zákazník zaplatit předem v naší mobilní aplikaci nebo přímo e-shopu, případně pak u našeho řidiče, který má k dispozici terminál a přijímá i hotovost,“ dodává Čižmar.

Schéma služby Zásilkovna domů.
Autor: Ondřej Novák, Lupa.cz

Schéma služby Zásilkovna domů.

Podle zakladatelky Zásilkovny a ředitelky skupiny Packeta Simony Kijonkové firmu k vytvoření služby motivovaly problémy se službami třetích stran, ke kterým docházelo během pandemie koronaviru. „Klíčovým momentem, kdy jsme se rozhodli obměnit náš byznys model a doplnit další produkt doručení na adresu byl březen loňského roku. Tehdy dramatickým způsobem vzrostl počet přepravovaných zásilek k zákazníkům na adresy domů. Zároveň nám ale naši externí partneři, kteří pro nás službu provozovali, omezili množství zásilek, které nám za den mohli přepravit. Věděli jsme, že se do takové situace můžeme dostávat opakovaně v dalších pandemických vlnách a pokud to zásadně nezměníme, není z toho úniku,“ vzpomíná Kijonková s tím, že se Zásilkovna potýkala i s kvalitou doručení u externích partnerů.

Provoz služby Zásilkovna domů zajistí 135 mikrodep, jejichž počet bude nadále růst. Jde zpravidla o stávající výdejní místa, která disponují dostatečnou kapacitou pro umístění většího počtu zásilek. „Zájem o to stát se mikrodepem Zásilkovny, byl ze strany výdejních míst enormní. Znamená to pro ně další příjem, do podnikání mohou zapojit i členy rodiny. Spolupráci s námi znají, znají naše systémy, rozumí naší filozofii podnikání. Pro nás jsou to proto přirození partneři a jsme rádi, že můžeme přispět k dalšímu rozvoji jejich podnikání,“ doplňuje Čižmar.

Na rozvozu se bude podílet také komunitní kurýrní služba Zavezu, kterou Packeta koupila na konci roku 2019. Prostřednictvím programu se může do rozvozu zásilek na adresu zapojit téměř každý. „Stačí mu k tomu osobní automobil a živnostenský list s koncesí na provozování nákladní autodopravy do 3,5 tuny. Od nás získá platební terminál a mobilní telefon s aplikací Packeta, která mu naplánuje nejideálnější rozvozovou trasu. Vše funguje velmi intuitivně a jednoduše. Hledáme spolehlivé partnery na dlouhodobou spolupráci. Zájemci si mohou přivydělat velmi zajímavé peníze. V průměru jde o rozvoz 60 zásilek, což v průměru zabere šest hodin času,“ vysvětluje zakladatel Zavezu David Pertl.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.