
Legendární herní designér Will Wright, který založil studio Maxis a stojí za tituly jako SimCity, The Sims či Spore, začal na své nové hře Proxi spolupracovat se zlínskou kreativní agenturou Madeo. Té se podařilo vyhrát světovou soutěž Proxi Art Challenge uspořádanou ve spolupráci s Unity a na vývoji se díky tomu bude podílet přímo s Gallium Artists.
Za Madeo do soutěže dodal tvorbu kreativní ředitel studia Pavel Novák, vedle něj uspěla ještě kanadská tvůrkyně Rebecca Harrison.
Proxi má být další ze simulací, na kterých Wright rád pracuje a ze současných popisků zatím není úplně jasné, o co přesně půjde a jak to celé bude fungovat.
„Zatímco dnes už legendární SimCity simulovalo fungování města, nově vznikající mobilní hra Proxi má simulovat fungování lidského mozku. Uloží například hráčovy vzpomínky, které stejně jako mozek dokáže propojit v tisíce provázaných konceptů. Sám Will Wright tvrdí, že hra je do značné míry o vlastním sebepoznání. Autoři využívají i umělé inteligence, která má pomoci poznat hráčovo podvědomí, jakési vnitřní ID člověka, a vynést ho na povrch. Hráč s ním tak bude moci komunikovat, poznávat ho a učit se sám od sebe i sám o sobě,“ uvádí Madeo.
Gallium Artist do vývoje Proxi vedle tradičních profesí jako jsou grafici či programátoři zapojuje odborníky ne neurovědy či zpracování jazyka (NLP). Na Proxi se podílí i zakladatel Foursquare Dennis Crowley či Andy Hertzfeld z Applu.
Madeo je pak součástí norské skupiny Brandmaster, v rámci které dělá aktivity kolem designu, grafiky, mobilních aplikací či her. Úzce spolupracuje s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně.