Hlavní navigace

Abonenti O2TV se dosud nedočkali obnovení všech nahrávek po výpadku

Jiří Macich ml.

IPTV služba O2TV dosud všem svým abonentům nezpřístupnila nahrávky po nedávném výpadku funkce pro nahrávání. Někteří naši čtenáři navíc upozorňují na dlouhodobé problémy této funkce.

Minimálně část abonentů O2TV, největší IPTV služby na českém trhu, se stále nedočkala obnovení svých nahrávek televizních pořadů ukládaných na serverech poskytovatele služby, kterým je společnost Telefónica. Ta problémy s funkcí pro nahrávání televizních pořadů přiznal v pondělí 25. března 2013 na webu služby.

O tom jsme vás již informovali. Podle následných ohlasů některých čtenářů však nahrávky, které měly být pořízeny v neděli 24. března 2013, nejsou ani téměř po týdnu přístupné. „Na webu o2tv.cz jsou nedělní pořady mezi těmi nahranými, ale v menu set-top-boxu nejsou, abych si je mohla přehrát,“ napsala nám dnes paní Marie Nováková.

O stejnou zkušenost se podělili i další čtenáři. Někteří navíc uvádějí, že k podobné situaci dochází častěji „Teď je to vydáváno za nějaký výjimečný velký výpadek, ale v menší míře se to děje podstatně častěji. Že nahraný pořad se zpřístupní třeba až za den nebo dva, je pro tuto službu naprosto normální,“ napsal například další čtenář, který si přál zůstat v anonymitě.

Nahrávání je na hranici použitelnosti. Někdy se stane, že nastavené nahrávání neproběhne, ale na zákaznické lince vám řeknou, že jste si ho jen špatně nastavili. Jindy si set-top-box vyžádá restart kvůli nějaké chybě uprostřed sledování nahrávky. Nevím, proč nekapitulují a nepronajmou lidem set-top-boxy s diskem pro nahrávání jako klasická kabelovka,“ podělil se o své zkušenosti a svůj názor čtenář Martin Jakeš.

Telefónica se však své služby dlouhodobě zastává, přestože měla již několik velkých výpadků a celou řadu pak menších, resp. krátkodobých. Původně slibované set-top-boxy s pevným diskem pro lokální nahrávání pořadů již dříve Telefónica zavrhla. Jedním z důvodů je prý i obtížná logistika. Největší telekomunikační společnost v zemi naopak vyzdvihuje výhody svého řešení pro nahrávání pořadů.

EBF17

Mezi ně patří možnost dálkové správy nahrávání přes webové rozhraní nebo mobilní aplikaci či podpora souběžného záznamu i z několika různých kanálů. Zákazníci si však stěžují, že prostor pro nahrávky je malý ((600 minut), doba jejich uchovávání krátká (maximálně týden), chybí možnost sledovat pořad již během nahrávání a i vůbec nahrávat pořady v HD kvalitě.

Telefónica před časem připustila rozvoj služby spojený s příchodem prémiových funkcí (např. navýšení kapacity úložiště nahrávek za příplatek), ovšem žádné se dosud neobjevily a jak se zdá, tak má problém zajistit bezproblémovou funkčnost nahrávání i v současné podobě. Stále je tu ještě možnost propojit set-top-box s jakýmkoliv běžným rekordérem a nahrávat pomocí ručního nastavení časového plánu. 

Našli jste v článku chybu?