Hlavní navigace

Absence biatlonu oslabila z týdenního pohledu ČT Sport, dále klesá podíl Novy

22. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně klesá o jednotky procent podíl Novy, a to i u mladších diváků. Naopak pokračuje podílový růst TV Barrandov.

Mezitýdenní vývoj (vs. 6. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší ztrátu zaznamenala z televizních kanálů kvůli absenci biatlonu ČT Sport, která oproti minulému týdnu ztratila 2,1 procenta diváků starších patnácti let. Oslabila i ČT 24, které ubylo 0,69 procenta diváků uvedené cílové skupiny. Polepšila si naopak ČT 1, která si připsala 0,56 procenta zmíněné věkové skupiny. Ještě více posílila hlavní Prima, které přibylo 0,68 procenta diváků nad patnáct let věku. Třetí největší přírůstek zaznamenaly mezitýdenně kanály označené jako Ostatní, jejich podíl poskočil o 0,43 procenta. Hlavní Nova si polepšila o 0,39 procenta diváků obecné cílové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Oproti minulému týdnu ztrácí ČT 24 a ČT Sport, nadále posiluje Barrandov

Dvouprocentní ztráta ČT Sport se projevila při srovnání sledovanostních podílů celých televizních skupin, ve kterém ČT ztratila 2,01 procenta a její podíl činil 29,08 procenta. Nejvíce si polepšila Prima, jejíž podíl byl 22,63 a oproti minulému týdnu posílila o 0,85 procenta diváků starších patnácti let. O 0,64 procenta vzrostl i podíl TV Nova, která dosáhla podílu 29,2 procenta. Barrandov oslovil 7,37 procenta diváků starších patnácti let a polepšil si oproti minulému týdnu o 0,31 procenta.

TOP 10 všechny stanice (8. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Mezitýdenní vývoj v mladší věkové skupině víceméně kopíruje obecnou skupinu diváků, největší ztrátu o 1,99 procenta vygenerovala opět ČT Sport. O 0,42 procenta podílu přišla i ČT 1. Oproti obecné cílovce lehce ztratila hlavní Nova, která přišla o 0,08 procenta své primární cílové skupiny ve věku od 15 do 54 let. Polepšila si naopak hlavní Prima, a to o 0,48 procenta. Posílila i Nova Cinema, které přibylo 0,25 procenta diváků mladších 54 let. O 0,65 procenta posílily i kanály sdružené v rubrice Ostatní.

MINULÝ ROK: Nova minulý týden opět rostla na úkor České televize, meziročně posílila nejvíc ze všech

Z pohledu televizních skupin opět nejvíce ztratila Česká televize, její podíl klesl o 1,45 procenta na 23,36 procenta. Lehounce posílila Prima, její podíl stoupl o 0,18 procenta na 22,87. Pomohla si i Nova, její podíl činil 35,18, tedy o 0,52 procenta více než minulý týden. Barrandov posílil o 0,31 procenta a jeho podíl v mladší cílové skupině tvořil 5,07 procenta.

Kanály – průměrné podíly (8. týden 2016)
Graf podílu kanálů (8. týden 2016)
Graf podílu skupin (8. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 8. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání si nejvíce polepšila TV Barrandov, které přibylo 1,94 procenta obecné divácké skupiny. Dobře si vedla i ČT 1, ta si polepšila o 1,77 procenta. Třetím skokanem je hlavní Prima, jejíž podíl poskočil o 0,48 procenta. Opačnému žebříčku vévodí hlavní kanál Novy, který oproti minulému roku odespal 3,21 procenta diváků starších patnácti let, a Nova Cinema, která přišla o 1,01 procenta uvedené věkové skupiny. Bit byl i ČT Sport, kterému ubylo 0,87 procenta diváků starších patnácti let.

Meziročně dopadla z televizních skupin nejhůře Nova, která přišla o 4,38 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejvíce si polepšil Barrandov, kterému spuštění nových kanálů přivedlo o 3,18 procenta diváků více. Polepšily si i programy Primy, a to o 1,25 procenta. Meziročně vzrostl i podíl České televize, sledovalo ji o 0,61 procenta diváků více než loni.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků meziroční sledovanost nejvíce poskočila u TV Barrandov, polepšila si o 1,4 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Velmi podobně o 1,37 procenta navýšila svůj podíl i Prima. O půl procenta uvedené divácké skupiny si polepšila i ČT 1. Naopak téměř tři procenta své primární cílové skupiny ztratila hlavní Nova, necelé jedno procento ztratila Nova Cinema. O 0,71 procenta klesl podíl i kanálům zastupovaným společností Atmedia.

Z pohledu televizních skupin ztratily kanály Novy 4,06 procenta a programy České televize pak 0,38 procenta mladší cílové skupiny. Naopak poměrně významně si polepšily stanice Primy, které oproti minulému roku sledovalo o 2,38 procenta více diváků ve věku od 15 do 54 let. Ještě větší meziroční rozdíl zaznamenala skupina Barrandov, ta si polepšila o 2,46 procenta uvedené divácké skupiny.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).