Amazon chce posílit prodej knih pomocí social networkingu

27. 8. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po přibližně třinácti letech úspěšného fungování svého obchodního modelu začíná populární internetový knižní velkoobchod hledat nové možnosti, jak navýšit zájem o knihy. Amazon investoval do dvou on-line komunit, které spojují náročné čtenáře: Shelfari a LibraryThing. Obě služby uživatelům dávají prostředky jak organizovat svoje sbírky knih na Internetu. Zajímavé je, že si obě služby velmi tvrdě konkurují a společnou budoucnost pod jedním majitelem si nedovedou dost dobře představit.

Po přibližně třinácti letech úspěšného fungování svého obchodního modelu začíná populární internetový knižní velkoobchod hledat nové možnosti, jak navýšit zájem o knihy. Amazon investoval do dvou on-line komunit, které spojují náročné čtenáře: Shelfari a LibraryThing. Obě služby uživatelům dávají prostředky jak organizovat svoje sbírky knih na Internetu. Zajímavé je, že si obě služby velmi tvrdě konkurují a společnou budoucnost pod jedním majitelem si nedovedou dost dobře představit.

Do projektu Shelfari Amazon investoval již loni, v době kdy samotný projekt vznikal. Druhý projekt získalo největší internetové knihkupectví nepřímo a víceméně náhodou, když před třemi týdny koupilo službu AbeBooks, která se zabývá prodejem vzácných titulů a které patří v LibraryThing 40 procentní podíl. Zatímco zakladatelé Shelfari se ke svému investorovi zachovali loajálně a po spojení s Amazonem avizují poměrně velkolepé plány, konkurenční LibraryThing podle tvrzení blogu TechCrunch možnosti budoucí spolupráce spíše bojkotuje.

Autor článku

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).