Hlavní navigace

Američané se v recesi upínají k Internetu

18. 7. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

„Krize“ v Americe paradoxně pomáhá Internetu, lidé hledají hlavně práci a rady jak ušetřit. Populární je také publikování a šíření názorů na ekonomickou situace. A z Američanů se stávají „online economic users“, dříve skoro chráněný druh.
Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Server Ars Technica upozorňuje na výsledky zajímavého výzkumu. Z Američanů se stali takzvaní „online economic users“, do této kategorie je možné zařadit celých 88 % z dospělých uživatelů Internetu v USA. Lidé hledají práci, rady, diskutují, prostě jsou součástí takzvaného „networkingu“.

Ekonomika najednou zajímá téměř každého, problematika krize je hnacím motorem Internetu v Americe. Už nejde jenom o zábavu, ale i o zjišťování „životně důležitých“ informací. Celých 52 % Američanů je prý nějakým způsobem zasaženo ekonomickými problémy. Lidé řeší, co dělat s pohledem hodnoty jejich investic nebo domů, snaží se najít někdy lepší, někdy vůbec nějakou práci.

Vyhledávání čísel z oblasti financí dnes v USA frčí. Dokonce neuvěřitelných 34 % uživatelů Internetu se pokouší nějakým způsobem vyjádřit svůj postoj k recesi, snaží se komentovat aktuální situaci. Jde konkrétně o sdílení videa, obrázků nebo audia o ekonomice (11 %), komentáři se zabývá 9 % uživatelů. A 2 % lidí se přihlásila do ekonomických skupin na Facebooku. Kde je ta legrace a uvolněnost, když se tato problematika už masivně dere i na místa, která byla dříve striktně zábavní?

BRAND24

Američané se díky „networkingu“ chtějí něco dozvědět, prostě jim teče do bot. Kdo by se před dvěma roky díval na ekonomická videa? Teď je ekonomika hitem, který válcuje vtipná videa a obrázky. Američané zírají na monitory, na kterých se nepromenádují komici nebo modelky, ale probíhají na nich řady čísel a rad, do čeho se vyplatí investovat.

Je to jistě dobrá zkušenost – miliony uživatelů Internetu najednou neočekávaně zjistí, že Internet není jenom zábava, ale hlavně informace a poznání. Z tohoto pohledu je krize docela fajn jev, který dost lidí něco naučí. Internet asi nikoho problémů úplně nezbaví, ale dokáže pomoci, najít pár důležitých rad a pokynů. A o to jde. Myslíte si, že až to bude s ekonomikou zase všechno v pořádku, se zase všichni ti noví „online economic users“ stanou pouhými klasickými konzumenty internetové zábavy? Já si to nemyslím…

Ušetřili jste už podle návodu nalezeného na internetu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).