Hlavní navigace

Americké volby a konec FED Cupu znamenaly pokles pro ČT24 a ČT sport

21. 11. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Z pohledu televizních skupin se nedařilo České televizi, naopak si polepšila Nova.

Mezitýdenní vývoj (vs. 45. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály dopadla nejhůře ČT sport, která kvůli absenci tenisu a přátelských fotbalových utkání přišel o 3,09 procenta obecné cílové skupiny. Druhý největší propad o 0,91 procenta vykázala zpravodajská ČT24, jejíž pokles nejspíš souvisí s prezidentskými volbami ve Spojených státech. I třetí největší pokles se týká veřejnoprávních kanálů, podíl ČT2 poklesl o 0,78 procenta. Naopak nejlépe si vedl hlavní kanál Novy, kterému přibylo 0,92 procenta diváků starších patnácti let. Dařilo se i kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které si polepšily o 0,87 procenta. Třetí největší nárůst pak potkal ČT1, která vykázala přírůstek 0,54 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně lehce stoupá Česká televize, lehce klesá skupina Nova

V součtu tak Česká televize přišla o 4,17 procenta, když její celkový podíl činil 26,76 procenta. Ostatní televizní skupiny naopak rostly, nejvíce Nova, jejíž podíl stoupl o 1,81 procenta na finálních 31,04 procenta. Prima pak oslovila celkem 22,6 procenta diváků starších patnácti let, což je oproti minulému týdnu nárůst o 0,84 procenta. Podíl skupiny kanálů Barrandov stoupl o 0,49 procenta na celkových 8,26 procenta.

TOP 10 všechny stanice (46. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky se nejlépe vedlo ČT1, jejíž podíl se zvedl o 1,72 procenta. Dařilo se i kanálům Novy, hlavní Nova si polepšila o 0,79 procenta a Nova Cinema o 0,73 procenta. V opačném gardu dopadla nejhůře ČT sport, jejíž podíl klesl ve srovnání s minulým týdnem o 3,35 procenta. I zbylé dva největší poklesy se týkaly kanálů České televize, podíl zpravodajské ČT24 se snížil o 0,85 procenta a ČT2 si pohoršila o 0,53 procenta.

MINULÝ ROK: Prima Max pomohla minulý týden Primě k růstu, meziroční propad skupiny ale nezastavila

Celkem klesl podíl kanálů České televize o 2,95 procenta na celkových 22,37 procenta. Naopak nejlépe se dařilo programům TV Nova, jejichž podíl stoupl o 1,9 procenta na konečných 36,94 procenta. Prima posílila o 0,41 procenta a její podíl činil v minulém týdnu 22,65 procenta. Mírně posílily i programy TV Barrandov, a to o 0,13 procenta na finálních 5,51 procenta.

Kanály – průměrné podíly (46. týden 2016)
Graf podílu kanálů (46. týden 2016)
Graf podílu skupin (46. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 47. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku si nejvíce polepšila hlavní Nova, která přibrala 1,26 procenta obecné cílové skupiny. O celé jedno procento si polepšila Prima Max, která přesně před rokem zahájila vysílání. Dařilo se i Barrandovu Plus, který meziročně nabral 0,68 procenta. Naopak nejhůře dopadla zpravodajská ČT24, jejíž podíl klesl o 1,68 procenta. Kanály sdružené v rubrice Ostatní ztratily 1,58 procenta obecné cílové skupiny. O 0,95 procenta podílu pak přišla ČT1.

Mezi televizními skupinami se dařilo nejhůře České televizi, která ztratila 3,12 procenta podílu. Ostatní televizní skupiny pak vykázaly nárůst, ten největší pak Nova, jejíž podíl stoupl o 1,61 procenta. Druhý největší nárůst vykázaly programy TV Barrandov, jejichž podíl narostl o 1,35 procenta. Kanály FTV Prima pak svůj podíl navýšily o 1,19 procenta.

ebf - partner 1

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky si nejlépe vedla Nova Cinema, jejíž podíl stoupl o 1,02 procenta. Dařilo se i hlavní Nově, která svůj podíl navýšila o 0,8 procenta. Třetí největší meziroční nárůst podílu vykázal Barrandov Plus, který si polepšil o 0,58 procenta. V opačném gardu si nejhůře vedly kanály z rubriky Ostatní, které přišly o podíl ve výši 2,23 procenta. Oslabila i hlavní Prima, která odepsala 1,44 procenta. Třetí největší pokles vykázala zpravodajská ČT24 s poklesem ve výši 1,19 procenta.

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Nova, jejíž kanály navýšily svůj podíl o 2,04 procenta. Posílila i skupina kanálů Barrandov, a to o 0,8 procenta. Velmi mírný nárůst vykázala i Prima, jejíž podíl stoupl o 0,02 procenta. Jediný meziroční pokles tak vykázala Česká televize, jejíž podíl se snížil o 1,25 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).