Wendy’s, Kuat a BuzzFeed jsou prvními značkami, které mohou testovat sdílení GIFů. Ty mohou být zobrazeny jako běžné příspěvky na stránce nebo jako sponzorované příspěvky, ale nedostanou se do reklamy v bočním sloupci.
Facebook podle serveru The Next Web novinku zatím jen testuje na pár značkách a o uvolnění služby naplno pro všechny provozovatele facebookových stránek se teprve rozhodne.
Uživatelé už se s GIFy mohou bavit od května. Facebook to přitom s tímto formátem zkoušel už dřív. Narazil ale na to, na co narazily i další weby - automaticky se animující GIFy o velikostech megabajtů až desítek megabajtů výrazně ztěžovaly používání služby.
Teď na to jde jinak. Facebook je nepodporuje jako nahrané, ale musí se vkládat jako odkaz. A na obrázek je potřeba kliknout, aby se „spustil“.
Při vkládání animovaného GIFu v podobě odkazu se tak zpravidla zobrazí jeho náhled, tedy s výjimkou GIFů z Tumblru a některých dalších služeb. Výjimkou jsou jakékoliv služby, kde GIF nekončí příponou .gif. A je potřeba si také dávat pozor na to, že ne všechno, co vypadá jako animovaný GIF, je opravdu GIFem. Populární www.giphy.com například animované GIFy ve skutečnosti také zobrazuje jako Flash.