Hlavní navigace

APEK: Loni Češi utratili na webu 3,1 miliardy eur. Letos trh roste o 18 %

19. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Loni se soukolím tuzemské e-commerce scény prohnalo víc než osmdesát miliard korun. Letos by to podle Asociace pro elektronickou komerci mohlo být ještě lepší.

„Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi osmnáctiprocentní nárůst,“ tvrdí šéf APEK Jan Vetyška.

Dobrý rok má za sebou i celá evropská e-commerce scéna. Podle výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe a GfK se loni obrat internetových obchodů vyšplhal na 423,8 miliard EUR, tedy o 14 % výš než v roce 2013. 

„Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-commerce v Číně,“ dodává Vetyška. 

Vzhledem k dalšímu očekávanému růstu a za podpory Evropské komise by podle něj v roce 2020 mohl internetový prodej dosáhnout až na 6 % evropského HDP. V současné době e-commerce přímo a nepřímo dává zaměstnání téměř 2,5 milionům Evropanů.

WT100

V tuzemsku loni rostly online prodeje přibližně o 16 %. Podle dat členů APEK a Heureky si u nás v roce 2014 spotřebitelé koupili zboží po síti v hodnotě 67 miliard korun. Dalších téměř 20 miliard přinesl prodej služeb.

Na scéně se loni také objevil nový velký hráč, který se snaží do e-commerce napumpovat velké množství peněz. E-Commerce Holdingu ze stáje Rockaway kryje záda i duo Patrik Tkáč a Daniel Křetínský. Letos spustili on-line supermarket Kolonial a další obchody by měly přijít. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).