Hlavní navigace

APEK: Loni Češi utratili na webu 3,1 miliardy eur. Letos trh roste o 18 %

Jan Beránek

Loni se soukolím tuzemské e-commerce scény prohnalo víc než osmdesát miliard korun. Letos by to podle Asociace pro elektronickou komerci mohlo být ještě lepší.

Doba čtení: 1 minuta

„Je zřejmé, že prodej po internetu stále ani zdaleka nedosáhl svého stropu. Podle informací z prvního čtvrtletí v ČR se zdá, že růst u nás dosáhne ještě vyšších hodnot, než se původně očekávalo. Oproti roku 2014 evidujeme asi osmnáctiprocentní nárůst,“ tvrdí šéf APEK Jan Vetyška.

Dobrý rok má za sebou i celá evropská e-commerce scéna. Podle výzkumu evropské asociace Ecommerce Europe a GfK se loni obrat internetových obchodů vyšplhal na 423,8 miliard EUR, tedy o 14 % výš než v roce 2013. 

„Prodej zboží a služeb po internetu i nadále celosvětově roste. V roce 2014 dosáhl na vyšší celkové obraty než Evropa pouze region Asie – Pacific, a to především díky obrovskému úspěchu e-commerce v Číně,“ dodává Vetyška. 

Vzhledem k dalšímu očekávanému růstu a za podpory Evropské komise by podle něj v roce 2020 mohl internetový prodej dosáhnout až na 6 % evropského HDP. V současné době e-commerce přímo a nepřímo dává zaměstnání téměř 2,5 milionům Evropanů.

KL2018 Tip nominace

V tuzemsku loni rostly online prodeje přibližně o 16 %. Podle dat členů APEK a Heureky si u nás v roce 2014 spotřebitelé koupili zboží po síti v hodnotě 67 miliard korun. Dalších téměř 20 miliard přinesl prodej služeb.

Na scéně se loni také objevil nový velký hráč, který se snaží do e-commerce napumpovat velké množství peněz. E-Commerce Holdingu ze stáje Rockaway kryje záda i duo Patrik Tkáč a Daniel Křetínský. Letos spustili on-line supermarket Kolonial a další obchody by měly přijít. 

Našli jste v článku chybu?