Hlavní navigace

Apple v Belgii čelí žalobě kvůli nekalým obchodním praktikám vůči zákazníkům

Autor: Apple.com
Martin Vyleťal

Není to první spor, který Apple kvůli podobným praktikám vedl. Příčinou je snaha firmy prodávat zboží v Evropě s kratší zárukou, než určují zdejší zákony.

Belgická organizace na ochranu spotřebitelů Test-Aankoop podala žalobu na společnost Apple kvůli nekalým obchodním praktikám vůči zákazníkům. Organizaci se nelíbí, že Apple v Belgii prodává oficiálně své zboží s jednoletou zárukou, byť v celé Evropské unie je stanovena dvouletá minimální záruční doba na spotřební elektroniku.

Už na konci roku 2011 udělil firmě, resp. firmám Apple Italia, Apple Sales International a Apple Retail Italia, italský antimonopolní za podobné praktiky pokutu ve výši 900 tisíc eur. Apple na webových stránkách store.apple.com a apple.com podle Úřadu nedostatečně informoval italské zákazníky o dvouleté záruční době na zakoupené zboží.

Firma zákazníky upozorňovala pouze na jednoletou záruční dobu, kterou poskytuje výrobce a prodávala jim další rok záruky v rámci programu AppleCare, ačkoli podle italského práva mají zákazníci nárok na dvouletou záruční dobu. 

KL17_hlasovani

Na stejnou praktiku si nyní stěžuje Test-Aankoop. Apple se přitom proti zmiňovanému rozhodnutí italského antimonopolního úřadu odvolal, ale prohrál a navíc mu byla na konci loňského roku vyměřena další pokuta v celkové výši 200 tisíc eur. 

Zdroj: The Next Web

Našli jste v článku chybu?