Steve Jobs se pro Wall Street Journal rozpovídal o prvním měsíci provozu internetového obchodu AppStore, kde uživatelé zařízení iPhone a iPod Touch mohou stahovat a kupovat software. Zaznamenáno bylo šedesát milionů stažení jednotlivých aplikací, za které zákazníci celkem utratili třicet milionů amerických dolarů. Průměrná cena jedné stažené aplikace tak dělá padesát centů.
Apple zvolil pro svůj chytrý mobil úplně jiný způsob distribuce aplikací, než který mohou znát uživatelé preferující platformy typu Windows Mobile, Symbian S60 či Symbian UIQ. Ti si mohou stáhnout a nainstalovat takřka libovolnou aplikaci, na kterou na Internetu narazí. Původní iPhone vůbec neumožňoval instalaci aplikací třetích stran.
Tato možnost přichází až s novým iPhonem 3G a aktualizovaným firmwarem pro starší verze. Apple volí centralizované místo pro poskytování aplikací ve vlastní režii a udržuje si kontrolu nad aplikacemi i díky poměrně přísným podmínkám k SDK. Navíc z komerčních aplikací inkasuje část z prodejní ceny.