Hlavní navigace

Atlas a Centrum se slučují, Seznam hodlá zůstat jedničkou

Karel Wolf

Ode dneška konečně svoji, alespoň tak spojení dvou současných portálových trojek prezentovali jejich představitelé na dnešní tiskové konferenci. Odmyslíme-li prostý fakt, že se stalo skutečností to, o čem se v kuloárech s oblibou „zasvěceně“ šeptalo, co vlastně akvizice Atlasu dominantním vlastníkem Centra znamená v praxi? Jedná se o nejvýznamnější představitelnou koncentraci na dnešním internetovém trhu, ale její vliv bych nepřeceňoval, varuje Tomáš Řehák, ředitel mediální agentury OMD Digital…

Ode dneška konečně svoji, alespoň tak spojení dvou současných portálových trojek prezentovali jejich představitelé na dnešní tiskové konferenci. Odmyslíme-li prostý fakt, že se stalo skutečností to, o čem se v kuloárech s oblibou „zasvěceně“ šeptalo, co vlastně akvizice Atlasu dominantním vlastníkem Centra znamená v praxi? Jedná se o nejvýznamnější představitelnou koncentraci na dnešním internetovém trhu, ale její vliv bych nepřeceňoval, varuje Tomáš Řehák, ředitel mediální agentury OMD Digital. Hlavní dopad podle něho bude pravděpodobně spočívat ve výrazně rychlejším rozvoji jednotlivých služeb, to ostatně potvrdily také obě společnosti.

EBF17 Casseti

Dalším významným posunem zůstává fakt, že se z portálových trojek (alespoň v případě Centra) rázem stává velice životaschopná dvojka, matematika businessu je někdy zkrátka zvláštní, funguje ale neúprosně. Zajímavý je také fakt, že se zatím neuvažuje o likvidaci jedné značky a jejím pohlcení tou úspěšnější, hlavní změny by se zatím měly projevit hlavně na úrovni řízení. Nějaký vývoj by nám ale možná mohl naznačit fakt, že akcionáři Atlasu na rozdíl od akvizice Centra prodali plné portfolio, tedy celých 100 procent akcií.

A jak se vlastně na akvizici dívá konkurence? Současný ředitel Seznamu, Pavel Zima, tvrdí, že rozhodně nejde o budování konkurence Seznamu, ale o záměr investora, jehož cílem je vydělat peníze. A sloučení aktivit obou portálů v tomto směru dává investorovi daleko více možností, jak je v budoucnu po částech výhodněji rozprodat. Na obchodní ani produktové strategii Seznamu se zatím rozhodně nic nemění, dodává Pavel Zima.

Našli jste v článku chybu?