Hlavní navigace

Atmedia začne každým dnem testovat nasazení HbbTV kampaní

19. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Koncem února chce společnost Atmedia spustit vlastní reklamní platformu využívající možnosti hybridní televize. Využívat bude pražského regionálního multiplexu a multiplexu 4.

Na projektu spolupracuje mediazastupitelství Atmedia s vývojáři z brněnské firmy Mautilus a dále s dvojicí broadcasterů – společnosti Digital Broadcasting podnikatele Radima Pařízka, která do testovacího provozu zapojí čtvrtý multiplex, a s Prague Digital TV, provozovatelem čtvrté regionální sítě. Prostor pro testovací provoz HbbTV kampaní poskytnou stanice Relax, Rebel, Retro, Kino Svět a TV Praha. Všechny tyto stanice Atmedia zastupuje, primárně při vyjednávání obchodních podmínek s mediálními agenturami.

K TÉMATU: Je tu první kampaň na HbbTV. Poběží na „malých“ televizních stanicích

Leoš Pohl (na fotografii), jehož firmě patří mimo jiné pražská regionální síť 4 a kanál Kino Svět, zatím nechce výsledky pilotního provozu předvídat. Je mi jasné, že se sledovaností, které Kinosvět dosahuje, by mu HbbTV aplikace nepřinesla nějakou výraznější výtěžnost. Proto jsem rád, že nás Atmedia oslovila a dostali jsme možnost účastnit se pilotního projektu za účasti více kanálů a provozovatelů, o jehož smysluplnosti se Atmedii povedlo přesvědčit dva její tradiční klienty, přibližuje svá očekávání Pohl.

PSALI JSME: Atmedia rekapituluje dopad měření odložené sledovanosti

Aktuálně probíhají poslední technické přípravy na spuštění celého projektu, který by měl být on-air během několika dní. Naším cílem je zjistit, jaký bude ohlas diváků na území Prahy a ve čtvrtém multiplexu, vysvětluje záměry Atmedia její výkonná ředitelka Michaela Vasilová. O počtu oslovených diváků sice jistou představu má, ale nechce ho uvádět. Právě počet diváků je jedním z hlavních zjištění, které chceme pomocí pilotního provozu zjistit. Nejde jen o penetraci televizorů vybavených HbbTV, ale i o to, kolik lidí ho má reálně spuštěné, dodává Vasilová.

CS24 tip temata

O ATMEDIA: Atmedia zastupující menší a placené televize prodává nově reklamu i na mladší diváky

Reklama v hybridní televizi je podle Vasilové ideální třeba pro výrobce automobilů, kteří mohou aplikaci využít pro přihlášení diváků na testovací jízdy. Mobilní operátoři mohou využít prostor pro nabídku nových tarifů, banky mohou prezentovat výhodnou hypotéku. Ale HbbTV je určitě vhodná i pro výrobce rychloobrátkového zboží, záleží hlavně na zadavateli, co od kampaně očekává, myslí si Vasilová. Atmedia zatím pracuje s platbou za počet zobrazení, a ne podle výkonu dané kampaně, ale jak upozorňuje Vasilová, zatím se pořád bavíme jen o testovacím provozu.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).