Hlavní navigace

Australský Úřad pro reklamu tvrdí, že firmy jsou zodpovědné za komentáře fanoušků na Stránkách na Facebooku

Daniel Dočekal

Australský Úřad pro reklamu (Advertising Standards Bureau) rozhodl, že firmy jsou zodpovědné za komentáře vložené na jejich Stránky na Facebooku. K úřad se problém dostal po stížnosti na Carlton & United Breweries a komentáře fanoušků. Carlton & United Breweries přitom zdaleka nenechává Stránku na Facebooku bez povšimnutí – Úřad pro reklamu považuje komentáře fanoušků za reklamu, a to přesto, že nepocházejí přímo od provozovatele stránky.

Australský Úřad pro reklamu (Advertising Standards Bureau) rozhodl, že firmy jsou zodpovědné za komentáře vložené na jejich Stránky na Facebooku. K úřad se problém dostal po stížnosti na Carlton & United Breweries a komentáře fanoušků. Carlton & United Breweries přitom zdaleka nenechává Stránku na Facebooku bez povšimnutí – Úřad pro reklamu považuje komentáře fanoušků za reklamu, a to přesto, že nepocházejí přímo od provozovatele stránky.

K úřadu pro reklamu se Stránka Carlton & United Breweries dostala ve stížnosti, která tvrdila, že došlo k porušení zákona ohledně inzerce týkající se alkoholických nápojů a došlo k propagaci nezodpovědného pití a nadměrné konzumace alkoholu. Carlton & United Breweries se pokoušeli před Úřadem argumentovat tím, že jejich Stránka má nastavené odpovídající věkové omezení a fanoušci jsou těmi, kdo se baví mezi sebou, stejně jako by se bavili v hospodě. Komentáře na své Stránce navíc dvakrát denně prohlíží a odstraňuje nevhodný obsah.

EBF17 tip Braverman 2

The Australian, který o kauze informuje, upozorňuje také na vyjádření odborníků, že rozhodnutí Úřady by mohlo znamenat, že značky budou nuceny kontinuálně monitorovat jejich Stránky na Facebooku a hlídat fanoušky, zda neporušují inzertní zákony a předpisy. V praxi by to mohlo znamenat, že pro řadu firem končí možnosti mít oboustrannou komunikaci se zákazníky a své aktivity na Facebooku budou muset výrazně omezit.

Zdroj: Rethink forced on the use of Facebook by brands

Našli jste v článku chybu?