Nadměrnou propagaci značky Coca-Cola v rámci dětského pásma vyčítá provozovateli televize Barrandov Plus Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Společnost Barrandov Televizní Studio se konkrétně provinila vysíláním pohádky Vánoce v ohrožení. Snímek obsahuje celou řadu umístěných produktů (product placement), za všechny lze zmínit sklenici s čitelným nápisem Coca-Cola v typickém grafickém provedení a s typickým tvarem sklenic na Coca-Colu. Evropské právní úpravy v dětských pořadech přitom product placement jednoznačně zakazují,
uvedl předseda vysílací rady Ivan Krejčí.
ČTĚTE TAKÉ: Kdy nasadí Barrandov Plus HbbTV? Otázka zaskočila i distributora stanice v DVB-T
RRTV se konkrétně nelíbila sekvence, která měla připomínat hodnocení v pěvecké soutěži. Právě v ní se objevila sekvence, jež ukazovala sklenice zmíněného nápoje nepřetržitě po dobu téměř jedné minuty. Z hlediska technického provedení a působení na diváka jde o typický případ umístění produktu formou propagace výrobku s ochrannou známkou začleněním do pořadu. Umístění produktu ve vysílaných pořadech zákon připouští, ovšem s podmínkou, že se nejedná o pořady pro děti,
konstatoval Krejčí.
Z ARCHIVU: Barrandov Plus sledovaly první den tisíce diváků, zaujaly hlavně dokumenty
Provozovatel stanice Barrandov Plus na svou obranu uvedl, že není producentem tohoto pořadu, ale pořídil ho jako akvizici. V takovém případě je podle RRTV obtížné vysílatele postihnout. Děti skutečně nejsou schopny rozeznat propagaci produktu a proč byl daný výrobek do pohádky zařazen. Takto umístěný produkt v dětském pořadu je ohrožující tím, že dítě je tímto obchodním sdělením ovlivňováno, aniž by si to uvědomovalo a mohlo se tomu jakkoli bránit,
upozorňuje regulátor, který se kauzou zabýval na aktuálním 23. zasedání.