Hlavní navigace

Bazarobot získal investici od Martina Kasy a od Adama Kurzoka

6. 1. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Za „vyšší statisíce“ korun připadlo oběma po dvaceti procentech. Martin Kasa se přitom vyjádřil, že dobře logisticky a technologicky vedený Bazarobot zapadá strategicky „mezi zájem jeho investic“.

Bazarobot zajišťuje svoz nepotřebných věcí a jejich prodej v dražbě na internetu, popřípadě i jejich věnování na dobročinnost.

V létě se prvně představil veřejně a do ostrého provozu pak přešel v listopadu 2013.

V létě jsme napsali, že zakladatelé mají vlastní úspory propočítány po březen 2014. Zároveň se už tehdy začali rozhlížet po investici. V listopadu nám Lubor Nosek prozradil, že projekt by se měl do provozního zisku dostat „ideálně v létě 2014“.

Další investici tedy potřebovali. Bez ní by přinejmenším nedokázali pokrýt zájem zákazníků, a tedy růst tak rychle, jak trh umožňuje, a to by snad i mohlo otevřít příležitost pro napodobitele.

V listopadu jsme napsali i to, že firma se čerstvě přestěhovala do stometrového skladu a že pro ni pracují dva lidé naplno a dva brigádníci. V tiskové zprávě rozeslané dnes oznamuje Bazarobot, že má již osmičlenný tým a že chystá stěhování k ještě většímu skladu, a to o ploše 400 m².

Dále se ve zprávě uvádí, že už loni v létě si firma padla do oka s Adamem Kurzokem (zakladatelem Pizzatime.cz, z čehož se po odprodeji stalo dnešní DámeJídlo), a posléze ji sám oslovil také Martin Kasa (někdejší zakladatel Kasa.cz).

Bazarobot nyní oznámil, že oba do firmy vložili „vyšší statisíce korun“, a z obchodního rejstříku vyplývá, že si nakonec dokázali vyjednat každý po dvaceti procentech. V listopadu nám přitom Lubor Nosek sdělil, že za investici zakladatelé „pustí“ jen deset procent.

Ale Lubor Nosek si ve vydané tiskové zprávě pochvaluje, že firma od investorů získává s penězi také zkušenosti a kontakty. Martin Kasa k tomu dodává: „Bazarobot velmi dobře strategicky zapadá mezi zájem mých investic, jelikož je spojením obchodu, logistiky a internetu. Velmi mě potěšilo jejich technologické zázemí.

BRAND24

Bazarobot dále uvedl, že z tisíců dosud svezených položek byl schopen prodat 77 % a že se za ně utržily již statisíce korun (ze kterých má Bazarobot provizi, která podle listopadových údajů vycházela v průměru na necelou třetinu). Při opuštění bety v listopadu přitom hlásil dosažený obrat teprve 72 tisíc korun.

Z čísel lze odhadovat, že ziskový může projekt být, teprve až svůj obrat ještě alespoň zněkolikanásobí. Bazarobot sám má na rok 2014 za cíl prodat 30 tisíc položek. Jestliže se jeho model osvědčí, zvažuje firma i následné rozšíření podnikání do okolních zemí.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).