UVNITŘ GRAF Zimní olympijské hry tradičně srazily sledovanost komerčních televizí v České republice. Největší pokles zaznamenala Nova, jejíž podíl na dospělém publiku klesl v průběhu ZOH 2010 Vancouver mezi 13. a 28. únorem pod hranici 30 procent, konkrétně na hodnotu 29,9 procenta. Před olympiádou dosahovaly průměrné denní podíly Novy na sledovanosti hodnoty 36 procent.
V podílu televizních stanic můžeme pozorovat jednoznačný nárůst podílu stanic ČT 2 a ČT 4, které zajišťovaly televizní přenosy z olympiády z Vancouveru. Podíl živé sledovanosti ČT 2 vzrostl více než trojnásobně na 16,5 procenta a ČT 4 zaznamenala více než dvojnásobný nárůst podílu na 4,8 procenta,
sdělil mluvčí České televize Ladislav Šticha.
Vývoj podílů na sledovanosti u cílové skupiny diváků starších 15 let dva týdny před začátkem ZOH 2010 Vancouver a během olympijských her (Zdroj: ČT/ATO-Mediaresearch)
Pokud se porovná období dvou týdnů před olympiádou s dvěma olympijskými týdny, klesly podíly prakticky všem televizím měřeným peoplemetry s výjimkou ČT 2 a ČT 4. Úbytek diváků se dotknul i ČT 1, která si během olympiády pohoršila o 2,2 procentního bodu na 17 procent, a také zpravodajské ČT 24, která si pohoršila o 0,5 procentního bodu na 2,3 procenta.
Nově klesl podíl na sledovanosti oproti dvěma týdnům před olympiádou o 5,4 procentního bodu na zmiňovaných 29,9 procenta, Primě o 2,9 procentního bodu na 13,2 procenta a Barrandovu o 0,6 procentního bodu na 3 procenta. Nově Cinema klesl podíl o 0,3 procentního bodu na 2,2 procenta, Primě Cool o 0,4 procentního bodu na 1,7 procenta. Všechny údaje se týkají cílové skupiny diváků starších patnácti let.