Necelé dvě pětiny českých majitelů chytrého telefonu na svém zařízení řeší i jiné věci než jen volání. Už během ranního vstávání surfuje na mobilu polovina majitelů internetového připojení. Téměř tři čtvrtiny uživatelů si zároveň telefon nechávají na dosah vedle postele a v podstatě všichni (devět z deseti) ho používají jako budík.
To je jen pár výstupů z letního průzkumu Googlu, který probíhal v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Výzkum prokázal, jak se společnost sžívá s fenoménem chytrých telefonů.
Zhruba 15 procent dotazovaných telefon neodkládá ani během sportování a třetina ani na romantické schůzce. Na dovolenou si chytrý telefon bere přes 90 procent lidí a roaming používá k surfování každý čtvrtý oslovený.
Mobily totiž neradno podceňovat. Příští rok by se na jejich displejích měla podle agentury ZenithOptimedia odehrát bitva o peníze z internetového videa. Zatímco před třemi lety měly mobily a tablety na čase stráveném sledováním on-line videí celosvětově podíl 23 procent, loni to již byly dvě pětiny a v příštím roce by měl překročit padesát procent.
V Česku internetová videa přehrává 3,6 milionu uživatelů. V červnu si prohlédli téměř 120 milionů videí s tím, že průměrný čas, který lidé každý den stráví sledováním internetových videí, se v roce 2015 zvýší téměř o čtvrtinu a v příštím roce o další pětinu.
S tím roste i podíl videa na globálních reklamních výdajích. Zatímco v roce 2012 video ulouplo devítiprocentní kus koláče, za dva roky už by to mělo být procent třináct.