Hlavní navigace

Bezkontaktní platby frčí. Android Pay by se měl v Česku rozjet během příštího jara

24. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Placení mobilním telefonem si postupně klestí cestu do tuzemských obchodů. Vedle bank se otevře i Android.

Během prvního pololetí příštího roku by měl Google v Česku rozjet mobilní platby. Alespoň podle informací Lidových novin. Globální internetová jednička tak doplní Komerční banku a ČSOB, které mění chytré telefony na platební karty už dnes. 

Google spolupracuje s globálními karetními systémy – MasterCard i Visa tak o novince vědí. "Android Pay přináší zjednodušení a dostupnost mobilních plateb. Česko je díky silnému využívání bezkontaktních plateb a terminálů, ale i významnému podílu telefonů se systémem Android logickou volbou pro spuštění Android Pay,“ uvedl pro LN šéf tuzemské pobočky MasterCardu Miroslav Lukeš. Samotný Google ale informace deníku nepotvrdil. 

K placení mobilem stejně jako s bezkontaktní kartou je potřeba mít v telefonu aktivovanou technologii NFC. Karta se nahraje do aplikace s tím, že to ale musí povolit banka. Samotné NFC v tuzemsku podle čísel ECB podporuje přibližně 1,5 milionu telefonů. 

Banky to zkouší

Tuzemské banky zkouší vytěžit z nových technologií maximum. Klienti ČSOB od spuštění služby na konci června provedli na 34 300 plateb v objemu více než 17 milionů korun. Kromě Komerční banky už podobné řešení testuje i Česká spořitelna, ale zatím podle LN není jisté, kdy to rozjede naostro. 

CIF24

Google přišel se svým druhým pokusem o funkční systém mobilních plateb během loňského roku. Funguje tak, že se, podobně jako u konkurenčního Apple Pay, při platbě nepřenáší číslo karty, ale vygenerované šestnáctimístné číslo (token). To by mělo zajistit bezpečnost dat. V případě krádeže nebo ztráty telefonu pak Google nabízí možnost přístroj na dálku zamknout nebo vymazat citlivá data prostřednictvím služby Android Device Manager.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).