Hlavní navigace

Bezkontaktní platby frčí. Android Pay by se měl v Česku rozjet během příštího jara

24. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Placení mobilním telefonem si postupně klestí cestu do tuzemských obchodů. Vedle bank se otevře i Android.

Během prvního pololetí příštího roku by měl Google v Česku rozjet mobilní platby. Alespoň podle informací Lidových novin. Globální internetová jednička tak doplní Komerční banku a ČSOB, které mění chytré telefony na platební karty už dnes. 

Google spolupracuje s globálními karetními systémy – MasterCard i Visa tak o novince vědí. "Android Pay přináší zjednodušení a dostupnost mobilních plateb. Česko je díky silnému využívání bezkontaktních plateb a terminálů, ale i významnému podílu telefonů se systémem Android logickou volbou pro spuštění Android Pay,“ uvedl pro LN šéf tuzemské pobočky MasterCardu Miroslav Lukeš. Samotný Google ale informace deníku nepotvrdil. 

K placení mobilem stejně jako s bezkontaktní kartou je potřeba mít v telefonu aktivovanou technologii NFC. Karta se nahraje do aplikace s tím, že to ale musí povolit banka. Samotné NFC v tuzemsku podle čísel ECB podporuje přibližně 1,5 milionu telefonů. 

Banky to zkouší

Tuzemské banky zkouší vytěžit z nových technologií maximum. Klienti ČSOB od spuštění služby na konci června provedli na 34 300 plateb v objemu více než 17 milionů korun. Kromě Komerční banky už podobné řešení testuje i Česká spořitelna, ale zatím podle LN není jisté, kdy to rozjede naostro. 

cif 24 - early cena - média

Google přišel se svým druhým pokusem o funkční systém mobilních plateb během loňského roku. Funguje tak, že se, podobně jako u konkurenčního Apple Pay, při platbě nepřenáší číslo karty, ale vygenerované šestnáctimístné číslo (token). To by mělo zajistit bezpečnost dat. V případě krádeže nebo ztráty telefonu pak Google nabízí možnost přístroj na dálku zamknout nebo vymazat citlivá data prostřednictvím služby Android Device Manager.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).