Původně česká firma Brand Embassy, která poskytuje nástroj pro zákaznickou péči přes sociální sítě, ohlásila změny ve vlastnické struktuře a s nimi spojené navýšení kapitálu.
Od dvou nových investorů – fondů Spread Capital a Rockaway Capital – společnost získala investici v celkové výši téměř jednoho milionu dolarů. Naopak dva dosavadní investoři odcházejí.
„Partnerství s novými investory nám pomůže rozšířit obchodní i vývojový tým a uvést produktové novinky. Trh zákaznické péče přes sociální sítě se oproti minulému roku takřka zdvojnásobil, Brand Embassy je jedním z předních poskytovatelů a nyní naše působení výrazně rozšiřujeme," komentoval transakci zakladatel a ředitel Brand Embassy Vít Horký.
V posledních dnech jde už o druhou velkou investici do české firmy zabývající se sociálními sítěmi – v úterý oznámila investici ve výši 26 milionů dolarů i společnost Socialbakers.
Zákaznická péče
„Vždy jsme hrdí, když je nějaký Čech nejlepší na světě. Vítek Horký a jeho tým nás přesvědčili, že jsou zapálení pro svou věc a že změní svět,“ říká Josef Chvojka, zástupce fondu Spread Capital, který vznikl v minulém roce a letos chce mohutně expandovat, přičemž na to má vyčleněno až půl miliardy korun.
Vlastníkem druhého investora, nově otevřeného fondu Rockaway Capital, je český internetový podnikatel Jakub Havrlant, který rozjel a vedl Allegro Group Czech republic and Slovakia nebo stojí za projektem ChytryHonza.cz. V současné době se Havrlant plně soustředí na svoji společnost Rockaway, která loni vykázala obrat ve výši 780 milionů a v rámci níž vznikl i zmíněný fond.
"Rozhodnutí o investici padlo v momentě, kdy jsme v rámci Rockaway postavili portfolio projektů, do kterých nám Brand Embassy skvěle pasuje a posouvá je na další úroveň. Kvalitní zákaznickou péči vnímám jako extrémně důležitou a chci jí prostřednictvím Brand Embassy dostat k našim současným projektům ze segmentů dopravy, e-commerce a osobních financí,” řekl Lupě Havrlant a dodal, že uplynulé tři roky jsou pro něj potvrzením, že firma i s celým týmem představuje velký potenciál.
Havrlant chce letos prostřednictvím Rockaway Capital investovat zhruba 300 milionů korun, přičemž soustředí se na české i zahraniční projekty zejména z oblasti consumer internet.
50 klientů
Z Brand Embassy současně vystupují dosavadní investoři – technologický akcelerátor StartupYard a majitel reklamní skupiny Kindred Group Michal Nýdrle.
"Je to pro nás radostné potvrzení naší dlouhodobé důvěry v tým Brand Embassy. Akcelerovali jsme jejich růst před třemi lety, když dva zakladatelé přišli se zajímavým nápadem. Jsme nadšeni z jejich dynamického růstu a přejeme mnoho úspěchů s novým partnerem,” řekl šéf StartupYarduCedric Maloux.
Brand Embassy provozuje nástroj s názvem Engager, který je určený pro zákaznickou péči přes sociální sítě. Firma byla oceněna prestižní americkou cenou Red Herring Europe 2013. Její produkt pro zodpovídání zákaznických dotazů na Facebooku, Twitteru a dalších sítích používá na 50 mezinárodních společností, například T-Mobile, Vodafone, Telefonica O2, Air bank, Kia Motors, ING a další.
Brand Embassy byla založena v Praze, v současné době má pobočky v Praze a Velké Británii a obchodní zastoupení v USA, Dubaji, Španělsku, Portugalsku, Slovensku a v Latinské Americe.