Hlavní navigace

Bývalý koordinátor Duspiva a hudebník Štěpánek očekávají od státu miliony

27. 3. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Rozhodnutí není pravomocné a je možné se proti němu odvolat. Pro Zdeňka Duspivu je ovšem rozhodnutí soudu i tak přelomové. Žalobě bývalých radních totiž bylo vyhověno v plném rozsahu.

Přibližně patnáct milionů korun jako ušlou mzdu a dalších deset milionů korun na úrocích by mohli dostat od státu bývalí členové vysílací rady Zdeněk Duspiva, Pavel Foltán, Josef Musil, Jiří Novotný, Petr ŠtěpánekPetr Žantovský. Tento týden o tom rozhodl Obvodní soud pro Prahu 1. Na skutečnost upozornil na svém webu sám Štěpánek. Po prohrané arbitráži České republiky se společností CME o ochraně investic do televize Nova, která stála tuzemské daňové poplatníky deset miliard korun, odvolal tehdejší premiér Vladimír Špidla všech 13 členů RRTV. Učinil tak na základě usnesení poslanců z 2. dubna 2003, kteří žádost odvolat mediální radu zdůvodnili opakovaným neplněním zákonných povinností jejích členů.

Z ARCHIVU: RRTV měla nadstav až o šest členů. Nepracovali, ale chtějí miliony

Zatímco sedm radních – mezi nimi i předseda RRTV – verdikt přijalo, šest dalších se rozhodlo svému odvolání vzepřít. Jde právě o výše zmiňované členy. Někteří z nich jsou na mediální scéně stále aktivní. Nejviditelnější je pravděpodobně Duspiva, který je bývalým dlouholetým koordinátorem zemské televizní digitalizace a aktuálně šéfuje studiím Českého rozhlasu v Českých Budějovicích a na Vysočině. Jak dnes uvedla agentura ČTK, rozhodnutí ovšem není pravomocné a je možné se proti němu odvolat. Pro Zdeňka Duspivu je ovšem rozhodnutí soudu i tak přelomové, protože žalobě bylo podle jeho slov vyhověno v plném rozsahu.

Interka tip

ČTĚTE TAKÉ: Odvolaní členové RRTV neuspěli u soudu, mrzet je to nemusí

Popis celé kauzy v kostce: Městský soud v Praze nejprve v květnu 2005 správní žalobu radních rebelujících proti Sněmovně a premiérovi zamítl. Nejvyšší správní soud ale v listopadu o rok později tento rozsudek zrušil pro jeho nepřezkoumatelnost a věc vrátil zpátky pražskému městskému soudu. Ten 24. května 2007 dal nakonec radním zapravdu a zrušil svým rozsudkem naopak původní rozhodnutí premiéra Špidly. Celá záležitost se pak táhla ještě několik let až do současné doby. Média hlavního proudu ani nehlesnou. Asi proto, že kdyby o tom jejich novináři napsali, museli by hned ve druhé větě dodat: ‚My jsme ti pitomci, kteří za to nesou spoluodpovědnost‘, ulevil si na svém oficiálním webu Štěpánek.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.