Hlavní navigace

Canonical ruší Ubuntu One, linuxového konkurenta (nejenom) Dropboxu

7. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Snaha o vlastní cloudové prostředí k Ubuntu končí, Canonical nedokáže globálně držet krok s konkurenty.

Pokud nabízíme službu, chceme být konkurenceschopní v globálním měřítku, uvádí Jane Silber (CEO společnosti Canonical) na blogu a oznamuje konec služby Ubuntu One. Služby, která měla sloužit jako vlastní cloudové prostředí k Ubuntu, včetně možností pokročilé integrace.

Canonical ale ujel vlak už na počátku – původní omezení pouze na Ubuntu a pomalé rozšiřování mimo tuto (linuxovou) platformu znamenalo, že konkurence mířící na co nejvíce platforem získala náskok. Proč se nakonec v Ubuntu zabývat proprietárním odděleným cloudem, když stačilo nainstalovat Dropbox a rázem mít funkční nejenom cloud, ale také synchronizaci mezi Linuxem, Windows, Mac OS, Androidem a iOS?

Držet krok v cloudových úložištích je navíc stále obtížnější i s ohledem na kapacity. Před pár lety nabízených 5 GB jako základ je dnes k smíchu, běžných je 25 až 50 GB. A případné přikoupení kapacity je dnes už taky otázka jenom pár dolarů za další desítky či stovky gigabajtů.

Rozhodnutí Canonical dává smysl, stejně jako předpoklad, že budou mít volnější ruce i prostředky na to, aby se více věnovali jádru svého podnikání.

BRAND24

S Ubuntu One mimochodem končí i obchod (Ubuntu One Store), kde bylo možné kupovat nejenom další úložný prostor, ale také hudbu (i zde má mimochodem Ubuntu řadu podstatně silnějších konkurentů). 

Samotné Ubuntu One se už neobjeví ve verzi 14.04 LTS a funkční zůstane pouze do 1. června 2014. Pokud máte v Ubuntu One obsah, čas na jeho stažení bude do 31. července, a poté bude smazán. Platícím zákazníkům budou případné přeplatky vráceny.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).