Hlavní navigace

CAPTCHA jako reklama? Microsoft si podal žádost o patent

1. 9. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

CAPTCHA je u uživatelů nepříliš oblíbený, ovšem stále hojně používaný prostředek pro boj s různými automatizovanými nástroji zneužívajícími všemožné internetové služby například pro šíření spamu nebo malwaru. Microsoft ale v této kontroverzní ochraně vidí ještě jiní potenciál – reklamní. Hodlá si patentovat koncept, kdy uživatel neopisuje náhodně vygenerovanou změť znaků, ale určité reklamní sdělení nebo název produktu. To je svým způsobem zajímavá myšlenka – CAPTCHA by kromě zabezpečení…

CAPTCHA je u uživatelů nepříliš oblíbený, ovšem stále hojně používaný prostředek pro boj s různými automatizovanými nástroji zneužívajícími všemožné internetové služby například pro šíření spamu nebo malwaru. Microsoft ale v této kontroverzní ochraně vidí ještě jiní potenciál – reklamní. Hodlá si patentovat koncept, kdy uživatel neopisuje náhodně vygenerovanou změť znaků, ale určité reklamní sdělení nebo název produktu. To je svým způsobem zajímavá myšlenka – CAPTCHA by kromě zabezpečení sloužila i jako další reklamní prostředek. Reklama by se uživateli vrývala do paměti během opisování kontrolního textu.

Celý koncept má však několik háčků. Předně – Microsoft může s žádostí o patentování narazit, protože podobné nápady se objevovaly již dříve. Navíc těžko může být reklama součástí nějakého velmi znetvořeného obrázku, ze kterého by ji uživatel opisoval. Reklamní kampaň, kterou by měl uživatel problémy přečíst, by asi nebyla u inzerentů zrovna vítaná. Proto Microsoft hledá jiné cesty. Například by mohl být přehráván reklamní slogan ve formě audiozáznamu, který by pak uživatel v rámci kontroly CAPTCHA opisoval. Takové řešení by bylo přístupné i pro zrakově handicapované uživatele. (Internet News)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).