Vstup na pole virtuálních operátorů avizovala společnost Centropol už v lednu. Pro tento účel založila dceřinou firmu Centropol Telecom. Ta své služby začne oficiálně nabízet 9. září. Centropol Telecom bude plnohodnotným operátorem, který si pronajímá síťovou infrastrukturu od Vodafonu. Všechny ostatní služby si bude zajišťovat sám, a to včetně call centra. Podle všeho využije kapacity stávajícího call centra Centropolu v Ústí nad Labem.
Centropol Telecom nabídne tři základní tarify. Tarif Trochu obsahuje 30 volných minut a 10 SMS. Zákazník za něj zaplatí 349 Kč měsíčně. Pokud se ale upíše na 24 měsíců, klesne poplatek na 199 Kč za měsíc. Volání v rámci sítě Centropol je zdarma. Tarif Více nabízí 100 volných minut 20 SMS a 150 MB dat za měsíční paušál 499 Kč, resp. 349 Kč při uzavření smlouvy na dva roky. Volání a SMS v rámci sítě Centropol jsou zdarma.
Konečně tarif Jak chci umožní neomezené volání a SMS do všech sítí a 300 MB dat za 845 Kč, resp. 695 Kč v případě smlouvy s dvouletým úvazkem.
V nabídce bude také tarif Rodina, který umožní volání a SMS na přidružená telefonní čísla zdarma za měsíční paušál 283 Kč, resp. 133 Kč v případě smlouvy s úvazkem. Speciální tarif C energie je určen zákazníkům sesterské Centropol Energy, tedy pro ty, kteří od Centropolu odebírají plyn nebo elektřinu.
Zákazníci Centropol Energy si pochopitelně mohou vybrat jakýkoliv tarif z nabídky. Na každý z nich získají měsíční slevu 150 Kč.
Tarifikace je u všech tarifů 60+1, čili po první provolané minutě je hovor účtován po vteřinách.
Co se týče datových tarifů, budou mít zákazníci na výběr ze dvou variant. Za tarif s datovým limitem 0,5 GB si bude Centropol Telecom účtovat 279 Kč měsíčně, za variantu s limitem 1 GB pak 419 Kč. Po vyčerpání datového kreditu, poklesne přenosová rychlost. Navýšit na původní úroveň je možné formou datových balíčků.
Podle obchodního ředitele skupiny Centropol Lukáše Prokupy firma do rozjezdu vlastního virtuálního operátora už investovala téměř 100 milionů Kč. Dalších více než 100 milionů Kč plánuje firma vyplatit na provizích obchodníkům. Při získávání zákazníků pro Centropol Telecom může firma sáhnout do bohaté zákaznické báze mateřské společnosti, která v současné době čítá více než 350 tisíc zákazníků hlavně z řad domácností.
Do konce roku má Centropol Telecom za cíl získat 60 tisíc zákazníků, v příštím roce by firma ráda atakovala hranici 200 tisíc zákazníků. Podle představitelů společnosti přitom může být virtuální operátor rentabilní v okamžiku, kdy dosáhne 100 tisíc zákazníků.
V rámci promoakce bude Centropol Telecom nabízet tarify Trochu, Více, Celá rodina a C energie první tři měsíce za paušál ve výši 1 Kč.
Rozjezd virtuálního operátora podpoří reklamní kampaň. Objevit by se měla v tisku, na Internetu, v rozhlase a na bilboardech. Do konce letošního roku chce firma spustit internetový prodej dotovaných telefonů, modemů a dalších zařízení. V příštím roce pak plánuje nabídnout služby pevné a internetové telefonie i fixní Internet.